torsdag 9 februari 2012

Jädra fullmåne...

Jag är såååå känslig för fullmåne... Inatt var den på besök. Den lyste upp hela himlen som en stor eld. Skenet av den letade sig in mellan gardinerna så det var mer ljust i sovrummet än mörkt... Den gjorde så att jag somnade sent inatt och den väckte förmodligen upp den där varulven som bor i min kropp, för jag har sovit såååå dåligt inatt.
Är trött som en liten gnu nu och skulle somna på stört om jag fick...
Att man kan vara så känslig mot den där jädra fullmånen? De är märkligt... Undra vad det är som gör att man får så svårt att sova? Vet ni det? Eller är det ren inbillning?;-) Nej så klart inte det kan vara det;-) Men något med jordens dragningskraft måste det vara, i think?
Jag minns när vi fick Douglas. Det var en natt med fullmåne och det var mååånga som kom in den natten! Då sa barnmorskan att nätter med fullmåne har de alltid fullagt på förlossningarna! Hmm skumt, men häftigt!
Hoppas att detta var den enda natten med fullmåne på en lång tid framöver! Annars är risken stor att jag kommer att ändra mitt utseende snart och få både horn och huggtänder;-)

9 kommentarer:

  1. Haha!
    Jag känner också av den, märkligt ting "detdäringa"!
    ..trösta dig med att du kommer sova som en prinssesa i natt ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja den är lite egendomlig den där månen. Men ooo så vacker att titta på!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja den påverkar mångas sömn, varför vet jag dock inte:/ men en gång läste jag att ca 80% av kvinnobefolkningen som inte äter p-piller el. Liknande, har sin mens då.. Intressant va?! ;)
    Men det ska tydligen bero på att vätskorna i kroppen blir mer lätt flytliga då. Lika så om man skadar sig när det är fullmåne, så blöder man mer just därför ;)

    SvaraRadera
  4. Jag påverkas inte av fullmånen men har du sett filen Mångalen? En underbar film med några år på nacken och enligt den så blir man extra pilsk vid fullmånen och DET är ju inte fel ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag brukar ha svårt att sova när det är fullmåne men just i natt var jag nog så trött att jag inte ens märkte av den utan såg den först när jag gick till jobbet i morse. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Påverkas nog inte våldsamt mycket (vad jag har tänkt på i alla fall).
    Men å andra sidan består väl människan av 70 % vatten och ebb och flod beror på månen, så det är väl inte så konstigt egentligen? :-)

    SvaraRadera
  7. Tycker det verkas as coolt :) Att man kan bli påverkad av månen, är du säker på att du inte är liiite varulv?? ;)

    SvaraRadera
  8. Vi brukar få flest lamm vid fullmåne.. Spännande det där.. Jag läste någonstans att det är mest våldbrott då, men det kanske har att göra med att det är ljust så det är fler som åker fast :) Anna-Stina

    SvaraRadera
  9. Min mamma sa alltid att vi bestar mestadels av vatten sa sjaelvklart sa paverkas vi av (full)manen liksom resten av vattnet pa jorden :) Storgillar din blogg! Sa haerlig haha. Och saerskilt "vaoga vaegra jaemfoera barn"!!! (Ber om ursaekt for knasskrift - jag bor i Australien och har inte orkat fixa de 3 sista alfabetsbokstaeverna) /Maggie

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!