torsdag 9 februari 2012

När jag blir miljonär...

Den dagen jag blir miljonär ska jag anställa en städerska som kommer så där 2 gånger i veckan och plockar, diskar, dammar, tvättar, dammsuger, rengör och gör vårt hus glänsande fint!Jag är inne i en ani-hata-städa-period... Jag gillar verkligen inte att städa och det syns här hemma kan man säga... Fy sjutton, de är nästan så att man mår dåligt... Ja för jag mår dåligt när jag har inte har någon ordning kring mej. Det liksom kryper i hela kroppen på mej när jag ser alla grejer som är utspridda och hur smutsigt det är... Men orka liksom... Vart är inspirationen??
Damm det finns det gott om.. Tack gode gud för att det finns markiser nu när solen letar sig in genom de grymt skitiga fönstrena...
Tvättstugan som för bara 2 veckor sedan var städad och ren på kläder, är nu lika bombaderad med kläder igen....
På övervåningen ser det ut som ett krig har dragit fram... Leksaker överallt, i minsta lilla vrå... De har till och med möblerat om...:/
Enliten sak som jag har tänkt på att investera i är en självgående dammsugare! Tror ni att det skulle vara något? Tänk va gött att bara släppa ner den på golvet på morgonen efter frullen, köra barnen till skolan och komma hem till ett rent hem?! Ja det vore något det!

Nähä, det hjälper väl inte mej att sitta här och klaga på min städning, för jag är ingen miljonär... Så än så länge får jag göra skiten själv... Så bara att sätta igång och städa då... *suck*

8 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan.Det går med i perioder för mig här hemma. Fy det e ju bara så tråkigt att städa..

    SvaraRadera
  2. Äh lite skit har ingen dött av! Ta ett rum i taget så blir det lättare :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har faktiskt anlitat en städfirma, en dag varannan vecka. Det är underbart! Tyvärr tar de inte iordningplockandet, så det får vi fixa själva men då har vi ju en deadline och det måste bara bli gjort...

    SvaraRadera
  4. God kväll Karro:)) Om JAG skulle bli miljonär.....så skulle jag anställa både städerska och kock=) Tänk va skönt att slippa göra det som ibland är så uber tråkigt...Ja till och med matlagning är down när man inte orkar:(( Men å andra sidan (när jag tänker efter) om jag skulle bli "Millis" så skulle jag inte bo kvar i detta avlånga land=) Nej, då blev det en enkel med familjen ner till ett gött varmt ställe:) Och där tror jag inte att jag skulle ha dom krav jag har på mig själv när det gäller "just" städning=)) Ahh, nu måste jag ju köpa en triss, eller spela V65 på lördag=)) Kram

    SvaraRadera
  5. Ska oxå anställa nån när jag blir miljonär, och så tror jag att jag ska passa på och bygga ett nytt stort hus med mängder med förvaring oxå!! Tror faktiskt att det är för att vi har för lite förvaring (=och för mycket grejer) som det ser ut som det gör här hemma. Inte för att vi är slarviga (läs med ironi)....
    kram j.

    SvaraRadera
  6. Jag är helt med på din idé :-)
    En självgående dammsugare hade varit något!
    Jag får så ont så dammsuga går helt bort nu.. däremot har jag en städmopp som glider fram på golvet hur lätt som helst. Den är kanon! 99 pix på Biltema :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. jag tror en sån där självgående kan vara bra, man kanske få komplettera emellanåt med den vanliga :)

    SvaraRadera
  8. Vi har en självgående, den står och samlar damm den också.. Haha. Nej men ärligt talat så när man har "grindar" till den så är den bra, annars kör den lätt fast, iaf hemma hos oss, fastnar under soffan eller kör på ryamattan och käkar upp den till det trasslar ihop sig och den stannar. Tyvärr har vi bara 2 såna grindar så det räcker inte till riktigt, får köpa fler så går det nog bra! Den underlättar ju lite iaf.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!