onsdag 15 februari 2012

Grön mellis!


För att få grabbarna att sluta vara i luven på varandra hela tiden, fick vi lov att hitta på något! Dom fick nästan fria händer och bakade en alldeles egen sockerkaka som dessutom blev grön;-) Lite karamellfärg i och vips så blev genast bakningen så mycket roligare!
Nu har de vräkt i sig av den goda kakan och nu har jag slängt ut de sockerstinna barnen för att skotta snö! *ha*ha* Ja något ska man väl ha barnen till, lite barnarbete mår de bara bra av;-) *ironisk som fan* De gillar faktiskt att skotta snö så de så;-) *blink*blink*
Själv smakade jag inte på kakan så jag kan inte ge något omdöme... Ja jag vet jag är så jäkla bra...;-) Själv fick jag äta kesella, nötter och honung och det smakade SKIT enligt mej... Aldrig mer den blandningen, det kan jag lova... Flytande honung är verkligen inget vidare, det var nästan så att det framkallade en spyreflex i min mun...:/ Men jag åt ändå upp portionen...:/

9 kommentarer:

  1. Skotta snö är bra för kids!
    Att hoppa, skutta, klättra och rulla runt och ta i för kung och fosterland!
    Det mår skelettet bra av!
    /medicinstuderande

    SvaraRadera
  2. Hihi
    Grönt är skönt!
    Ser ut som en alienkaka ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blanda i lite fun light i kesellan, sen torrostar du nötterna lite så ska du se att det blir godare=)

    SvaraRadera
  4. Satt ett bra tag och funderade på hur du fått den grön tills jag läste :-)
    Här hemma är det rosa yoghurt som gäller, lite karamellfärg och ongen äter som en häst :-)

    Alla knep är tillåtna ibland känns det som..

    kram

    SvaraRadera
  5. Den ska jag nog också börja med... först kaka och sen barnarbete! Perfekt ;-)

    Och ang kön på barn, tur att man inte kan välja för det hade man ju inte kunnat. För det är så oviktigt! Vi har ju två töser men får aldrig frågan om när pojken kommer, men det är nog för att det bara är just två.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, vilken läcker kaka :-) Ditt mellis lät faktiskt gott, men jag vågar inte prova efter din beskrivning ;-) Kram

    SvaraRadera
  7. Rekommenderar turkisk yoghurt med valnötter och flytande honung.;)

    SvaraRadera
  8. Välkommen till Göteborg :-)

    SvaraRadera
  9. I med lite Funlight i kesellan så blir det mycket godare! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!