söndag 12 februari 2012

Burpees!

Min träning har varit kass den här veckan pga av en skitförkylning som åter igen har invaderat min kropp.. Jag har hotat den med allt möjligt, men den vägra liksom släppa taget om mej:-(
Kände på träningen i måndags att något inte stod rätt till. Kunde liksom inte kötta på som vanligt. I onsdags blev det en lång och snabb promenad på 45 minuter och dom andra dagarna har jag inte gjort ett skit...
Idag kändes det som om jag var på G igen och gjorde ett pass här hemma. Jag körde en ny övning. Ja alltså den är helt ny för mej, men kanske inte för er;-) Jag körde nämligen en burpees! Alltså jag säger bara fy fasen vilken bra träning! Är alldels sket slut i kroppen! Körde den på lite intervaller, typ 20 sekunder, vila och så 20 sekunder igen osv... Den är nog bra för hela kroppen och även kondisen! Vill ni se hur man gör så gå in HÄR!
Vi kanske skulle ge oss in i någon slags tävling? Vem som orkar och göra mest burbees?;-) Är ni med?
Sedan blev det magträning. Ja för nu ska den fasen bort den där degsäcken som bara sitter där och gör sig ful mitt på kroppen...
Tyvärr är jag en magmänniska och kommer alltid att vara, så oavsett hur mycket jag än tränar magen så kommer nog ändå den där degen förfölja mej hela live ut...
Jo då visst har man snygg hållning och hängmage?;-) Bjussar på denna bilden så att ni förstår vad jag menar med mage... Tog några magbilder med själva magen framme. Men där gick liksom gränsen för vad jag lägger ut här... Hade jag lagt ut den så hade ni förmodligen stuckit härifrån och aldrig mer kommit tillbaka hit;-) Ja för så hemsk är den med en massa kärleksstigar = bristningar på hela den och så där dallrig och go, som en riktigt fluffig bulldeg;-)
Och nej, kroppen var inte så pigg som jag hade önskat... Kunde inte ge 1000% som jag brukar och blev helt matt i kroppen nu:-(
Så snälla herr förkylning, GE dej av nuuuuuu!

15 kommentarer:

  1. Burpees är bland det jobbigaste som finns.
    Skonar våra grannar som bor under och hoppar burpeesen.;)

    SvaraRadera
  2. Dra igång en burpees och kanske plank-utmaning och jag lovar att jag hänger på! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag klarade att kolla på HELA filmen! men att göra dem - nä där går nog gränsen va? Tror knappt jag skulle klara 1.
    kram j.

    SvaraRadera
  4. Ja men burpees är ju härliga;) hehe Körde en runda AMRAP innan, 15 burpees, 15 push ups hand release, 15 sit ups och 15 knäböj. Så gör man så mänga rundor man kan på 20 min. Jag lovar att man nästan dör. På riktigt! ;) Annars brukar jag köra tabat hemma. finns appar att ladda ner med timer, 20 sek arbete, 10 sek vila * 8. Sen vilar man ca 1 minut innan man går på nästa övning. Jag brukar köra 8 övningar så det blir totalt 40 minuter. Just nu kör jag: Knäböj, burpees, plankan med rotation, armhävningar, höga knän, plankan med gång, jumping jacks eller ass burner och sist benlyft. Prova vettja;) Och du, kika in hos Lofsan!! (sök på namnet så hittar du) Där får man massa tips och motivation! Kvinnan hade magrutor några veckor efter andra barnet kom. Galet.

    SvaraRadera
  5. Det ser helt ärligt inte ut som om det är så mycket mage kvar! Du är duktig, men det är inte bra att träna när man är förkyld... Du måste vara rädd om dig! Kram

    SvaraRadera
  6. Den övningen har jag på mitt pass denna terminen :)

    A-K Heiver

    SvaraRadera
  7. Men fy vad jobbigt det där såg ut!

    SvaraRadera
  8. Karro, nu är vi där igen.. Kolla mitt senaste inlägg så tror jag att du förstår vad jag menar ;) Shit!

    Å dom där burpeesen är precis så jobbiga som du säger. Man dör lite när man gör dom. Burpees är ofta återkommande i Crossfit som jag älskar :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Kika in på worldofshape.se kanske vore något :)

    SvaraRadera
  10. Du är modig du ;-)
    Jag har också en sån där däck-mage och det är inte kul.. men det är så j-a svårt att bli av med. Hittar du hur så hör gärna av dig..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är kanonbra träning. Där jag tränar kallar vi den.
    EFIT = Effektiv Funktionell Intensiv Träning.
    Kämpa på! ;)

    SvaraRadera
  12. Suzan gjorde ju lika många burpees som hon fick kommentarer den dagen. Det slutade med 70 stycken. Du kan köra något liknande. Jag loooovar att kommentera! ;-))

    SvaraRadera
  13. Hahaha... 75 blev det faktiskt ;)

    SvaraRadera
  14. jag tycker att man F Å R ha lite mage när man har fött tre barn! och sitter man som du gör så har nog alla mer lr mindre mage....

    jag är snittad med mina barn och kommer nog alltid ha en hängövertrosochbyxkantenmage efter det... men jag är stolt över min mage. den har huserat mina tre fina barn!!

    SvaraRadera
  15. Tack för en bra blogg! Jag har blivit så inspirerad av din blogg och att komma igång med min träning, så Tack =)Jag är i stort behov av hjälp med träningen som jag gör hemma, vilka övningar gör du?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!