tisdag 31 maj 2011

Tankar...

Barnen sover, mannen är bortrest och jag sitter här i min ensamhet... De är då tankarna börjar nå en... De tankar som man liksom ständigt skjuter bort... De finns vissa människor på vår jord som kan få en att må väldigt dåligt. De finns människor som borde finnas i ens liv men som liksom ändå ger fan i det... Vill de ens vara delaktig i mitt liv, i min familjs? Jag är vuxen nu och jag försöker göra det jag kan... Ger jag ett finger så tro fan att de tar hela handen... De tar så mycket energi, de kväver mej. För varje gång något händer eller jag träffar dessa människor, då dör en del av mitt hjärta...
Egentligen borde jag lägga ner detta, jag borde inte ens ägna en endaste tanke åt dessa människor. De tar så mycket energi av mej så varför tänker jag ens på dom... Men det är lättare sagt än gjort... Jag borde säga något men jag vågar inte. Jag vill inte bli ännu mera sårad. Jag är vuxen nu och jag har min familj, ingen ska såra mej...
Men man bara undrar hur de orkar leva med det? Vill dom oxå att det ska vara så? Eller tror dom att livet ska vara så? Mår de verkligen bra av att bete sig så här?
Nej nu tänker jag lägga bort tankarna på dem, de får inte ta mera bitar från mitt hjärta... Nu har jag iallafall försök, nu är det deras tur...

4 kommentarer:

  1. Du borde göra ngt åt det där, det är SÅ fantastiskt skönt då det väl är gjort, även om jag vet att det kan vara svårt att ta steget...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Malla här ovan. Jag vet, här finns också sånna. Jag väljer att inte träffa dessa. Eller så lite som det går i alla fall.
    Och det är gött att inte känna sig "urpumpad"...
    Jättesvårt att säga det rent ut. Men kanske du kan försöka?
    Bra att du inte tänker på det mer idag i alla fall! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Det låter inte bra alls, jag har inga såna personer i min närhet så jag har tyvärr inte så många råd att ge dig mer än att bara omge dig med människor du tycker om.

    Hoppas ni får en fin "helg" (stugan?) utan dessa tråkiga tankar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland får man låta hjärnan styra istället för hjärtat. Att ha människor runt omkring sig som bara tar energi tjänar du ingenting på.
    Vill de inte ge något tillbaka är det DERAS förlust, inte din!

    Kram på dig.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!