måndag 16 maj 2011

Katastrof...

Alltså vid det här laget så borde jag ju har lärt mig att efter en dag på dagis utan mat i magen bara kan sluta på ett sett.... KATASTROF!!!! Efter dagis åkte vi på en snabb visit till byns affär och handlade mat. Men att åka och handla med 3 barn + kusin utan mat i magen är inte alls någon bra kombo... Deras blodsocker var långt nere vid tårna och Alfred skrek som om kniven satt i honom och vägrade lyssna på mej. Fabian var inte sent efter utan hängde på även han och började skrika... Att både packa upp/ner varor, ta hand om 2 skrikande barn och samtidigt betala är ingen höjdare jag lovar...
Det värsta var och är nog att alla tanter som just då handlade + kassörskan tyckte så fruktansvärt synd om Alfred. Det var väl för sjutton inte synd om Alfred, det var ju synd om mej.... Det var ju jag som fick skämmas, ha tålamod och svettas... Så mitt tips till er idag bli: Gå aldrig och handla med hungriga barn... Borde som sagt lärt mej detta nu när jag varit mamma i över 6 år och dessutom till 3 små barn;-)

Nu leker de fint på rummet och i deras magar ligger det god mellis;-)

5 kommentarer:

  1. Phu! Jag blir helt svettif bara av att läsa!
    Klart att det är värst för dig!
    Men nu ser de glada och nöjda ut, de små älsklingarna ;D
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Nä, det förstår jag att man inte ska. Det är nog illa när man själv är hungrig och grinig.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Måste man så måste man. Så är det bara. Kunde du inte gett dem en banan eller nåt så länge? Vissa affärer bjuder ju på det till hungriga små :)

    SvaraRadera
  4. Hua, ja de är när jag läser sånt här som jag inser hur skönt det är att mina sessor är större nu men jag minns det som om de va igår när man kom ut från byns affär genomsvettig med sura barn..

    SvaraRadera
  5. I vår ica-affär får barn som är hungriga en banan som ligger vid frukten, då går det hela lite lättare.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!