tisdag 17 maj 2011

Sexualkunskap....

Igår låg Douglas och tittade på En unge i minuten med mej! Han hade massor av frågor även igår och tyckte absolut att vi skulle skaffa ett litet syskon till! (Tycker jag med;-))
Sen kom frågorna som jag har fasat för länge, nämligen sexualkunskaps frågorna.... När barnen kommer med såna frågor så brukar jag lätt ge över dom till Jonas. De blir ju liksom så mycket enklare för mej och han är mycket duktigare på att berätta hur saker och ting går till. Men nu var inte Jonas hemma så jag fick själv ta tag i sex och samlevnads biten själv;-)
Frågan som jag har fasat för länge kom igår: -Men mamma hur blir egentligen barn till? -Jo du förstår att först ligger den lilla bebisen i pappas pung och är en liten spermie, sen flyttar liksom den in i mammans mage... Redan här började jag skruva på mej riktigt ordentligt... Vad skulle följfrågorna vara nu? - Jaha, då är det alltså som när en höna lägger ett ägg. Det måste alltså finnas en tupp för att det ska bli kycklingar! Annars blir det bara ett tomt ägg! Min älskade 6-åring är sååå förståndig, så rätt det blev och mer frågor hade han inte sen;-) Dock tycker han att det är sååå fascinerande med hur detta går till. Ja det är jag med, för hur häftigt är det inte att en kvinna och en man kan göra underbara barn och att det växer ett litet barn inom en! *lovley*
Så nu är det bara att vänta på nästa fråga om hur det egentligen går till när pappans spermie flyttar in i magen.;-) Men den biten får Jonas ta;-) *fniss*

4 kommentarer:

  1. Hihi!!! Underbart med sådana frågor. Mina har oxå frågat, men som tur är har man kunnat ge dom ett inte lika korrekt svar och dom har "gått på det". Dom är ju inte lika stora ännu;-) Men när det kommer sen igen så bollar jag över det till sambon minsann;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det är en rolig ålder!
    Melker fick en bok av sin pappa när han väntade barn med sin nya fru. Det var en barnbok som förklarade rubbet.
    Så kommer man lite billigt undan.. Hehehe...

    Kram, och tack för söt kommentar!
    M

    SvaraRadera
  3. Ha Ha Ha ja barn är ju för härliga =) när min son var i 6 års åldern hade ju han samma fråga? jag skickade in honom till min vän och granne som hade en bok =) om hur barn blir till, för då var hon ju gravid med, så hon fick sköta den biten :) han var jätte nöjd när han kom hem igen, sen pratade vi inte så mycket mer om det, perfekt =)
    Så härligt med din blog för att när man känner sig i lite down så är det bara å läsa lite här så blir man på lite bättre humör =) många kramar till dig / Katarina L

    SvaraRadera
  4. Haha :) Jag slapp denna biten, då min syster helt sonika en dag lånade en tecknad bok på biblioteket där det tydligt visades hur allt gick till. Vet inte om Tindra blev skadad, för sen har hon aldrig frågat hahaha :D

    SV: Ja jag bodde i Norge i 3 år :) När jag flyttade hem bröt jag på norska, alla frågade var jag kom ifrån (och jag förmodar att de inte syftade på min ursprungliga härkomst...)

    Kramelikram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!