måndag 30 maj 2011

Innan vi fick barn....

... fick man lov att :
  • åka på spa för att varva ner och njuta....
  • åka på olika resor för att varva ner och njuta...
  • åka och lägga sig på ett skönt hotell och bara bli uppassad för att varva ner och njuta....
  • åka långt bortifrån för att varva ner och njuta...
Idag 6 år senare med 3 barn njuter jag när jag får:
  • gå på toaletten och skita ensam utan att de står 6 ögon och stirrar rakt ner på mitt bajs och undrar varför just mitt bajs luktar så illa...
  • när jag kan stå och duscha i fred iallafall 3 minuter och känna de varma vattnet stråla mot kroppen...
  • när jag kan få låsa in mej på toaletten och få raka bikinilinjen utan att någon frågar varför det växer så mycket hår mellan benen och varför min snutta ser ut som en katt....
Jäklar vilken tur för plånboken att vi har fått barnen, annars hade vi förmodligen spenderat en herrans massa pengar på hemska, äckliga, dumma, sköna, helt underbara behandlingar!
Tack gode gud för mina 3 barn som gör mej så lycklig var dag och låter mej njuta av det lilla i livet!;-) *fniss*
Inte hade man trott för 7 år sedan att man skulle njuta av att bara få bajs ifred;-)

8 kommentarer:

  1. Åh... vilken härlig skildring, och visst stämmer den... helt galet!

    KRAM PÅ DIG!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA!!!!!!!!! Helt galet sant <3 Kram

    SvaraRadera
  3. HAHAHAA! Jag DÖÖÖÖÖR!
    Eller när man ska byta tampong och ungarna står runt omkring och undrar om man vill få ett bamseplåster och sätta i snippan!?
    Underbart med barn ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Visst har man sänkt kraven aningens:)

    Har du provat kommentera med namn/webbadress?
    Då går det att länka tillbaka tror jag.

    SvaraRadera
  5. Hej igen :)
    Hoppas det är okej att jag länkar till dej och det här inlägget på min blogg?
    Jag tycker att det är så värt en tanke! :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. *ASG*!!!! =) =) =)

    Så sant så sant!! =) Underbara du! ♥

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Gud vad jag gillar ditt sätt att vara så öppen och generös med att "bjuda på dig själv" :)

    Kram/Madde

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Härligt att höra att detta förekommer i andra familjer också! =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!