fredag 7 december 2012

Inte ens magsjukan kunde "hjälpa" till....

Kände mej så där "smal" och skön imorse och tänkte att jag nog minsann hade gått ner ett par hekto efter ett mycket sunt tänkande på mat, träning och med en magsjuka light... Men nej inte ens en liten magsjuka kunde hjälpa till att gå ner i vikt...
Kroppen är trött på mej, liksom vågen som gång på gång visade error när jag ställde mej på den imorse...
När den visade rätt till slut stod den på 72,5, samma vikt som förra veckan alltså... Ja ja man får glädjs åt det lilla, att jag iallafall inte har gått upp i vikt;-) (och jag mår bra och känner mej pigg och snygg, huvudsaken det!;-))
Började min fredagsmorgon med en svinkall promenad! Tittade inte på tempen innan jag begav mej ut och tyckte att det drog och nöp i kinderna mer än vanligt. Inga långkalsonger eller överdragsbyxor på. Inte så konstigt att jag höll på att förfrysa. Termometern visade ju för sjutton 18 minus;-) Och så här "isig" ser man ut då. Fransarna är fulla med is och svettet på kinderna har förvandlas till små snöbollar!;-)
Nästan 4 km tog jag ej runt denna kalla morgon! Ännu en gång slår jag ett slag för morgonpromenader! Japp speciellt för oss heltidsjobbande småbarnsföräldrar som har svårt att få till kvällen till olika träningspass!
Fredag idag och vi mysa som tokar, de vill jag lova! Öppen brasa, smarrig mat och ett glas vin, i löööv!;-)

6 kommentarer:

  1. Hei, så flink du er :-) Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  2. Isiga ögonfransar är rätt snyggt!
    Kanske kan man köpa vit mascara och se lite julig ut? :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Alltså jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: DINA ÖGONFRANSAR!!!!

    Är fantastiska.

    <3

    SvaraRadera
  4. Här hemma härjar ögoninflammmation, feber och förkylning och jag längtar otroligt efter en kall ensampromenad! Får fredagsmysa lite hemma i värmen istället med gnälliga barn :S

    SvaraRadera
  5. Efter en så hurtig morgon är du väl värd fredagsmyset!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!