lördag 22 januari 2011

Uti pulkabacken!

Jag, barnen,min bror, svägerska och kussarna har tillbringat eftermiddagen i pulkabacken! Solen sken sina underbara strålar och temperaturen var perfekt!!

De gick så in i baljan fort nerför backarna. Vi ramlade flera gånger och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte slog mej mer än vad jag gjorde på den hårda skaren;-) Med min otur så får jag väl vara glad om jag kom undan med lite blåmärken istället för en bruten fot eller spräckt svanskota...;-)

De finns inget bättre än att äta sin massäck ute! Den smakar så mycket bättre där och det kurrar i magen så fort man kommer till pulkabacken;-)

Värmande varm choklad rann lätt ner i magarna och värmde de små röda kinderna!!

Vi hade tur att solen tittade fram när vi var där. För när vi åkte hem började de åter mulna på igen... Jag vill ha ännu mera sol, känner att min stackars kropp skriker efter D-VITAMINER!!!! Mer sol åt folket!!;-)

2 kommentarer:

  1. Mysiga bilder!

    Vi har ingen snö kvar, nästan all har smält bort..
    Trevlig kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. vilka härliga bilder ! Här har snön förvandlats till is så pulka är tyvärr inte att tänka på :(
    Ha en mysig kväll !

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!