fredag 28 januari 2011

Lovley fredag!!

Sitter här mätt och god! Har hemmagjord pizza i magen och ett glass rött;-) *najs* De blir visst lite många kolhydrater ikväll, men de får jag ta;-) Måste ju få njuta av livet någongång!!! Tror minsann att det får ramla ner några goda godisbitar i magen snart, är extremt sugen!!

Hmmm, när jag poppade popcorn nyss så frågade barnen en massa saker om popcorn.. Och då började min lilla hjärna att jobba... Eller nja jobba o jobba men fundera lite;-)
Visst är de fantastiskt häftigt att ett så litet litet popcorn kärna kan explodera av värme och olja och bli ett gigantiskt stort och gott popcorn?!? Undra vem som egentligen kom på de?;-)

Nähä dax att bänka oss framför tv,n och titta på let´s dance och musa=mysa som Alfred säger;-)

Ha en lovley fredagskväll!!!

4 kommentarer:

  1. Jag har någon gång hört någonstans att det var indianerna som kom på det där med popcorn......

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att de va en man förr i tiden, typ indian, som gjorde smycken av popcorn kärnan vid ugnen och en dag va de så varmt så de poppades till popcorn och han testade och smaka :-)

    SvaraRadera
  3. det var långben som kom på det ; )
    He en trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Inte samma person som kom på att man INTE kunde äta flugsvamp i alla fall! ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!