måndag 10 januari 2011

Jobbångest....

De är bara mitt förnamn...

Nu börjar frågorna komma från lite var stans...-När ska du börja jobba igen? Åhh jag vill inte tänka på de. *Ångest* Vet att jag borde göra de, men skjuter de liksom bara framför mej hela tiden.. Har skjutit de framför mej i så där 3 år nu...

Jonas tyckte häromdagen att vi skulle söka in till dagis. Vadå dagis redan? Han är ju för sjutton bara 10 månader. Ja ja jag vet att de är 4 långa månaders väntetid. Men jag tror ändå inte att jag vill börja jobba innan sommaren. De är iallafall vad jag vill, nu är det bara föräldradagarna som kan styra de. Har inte någon riktigt bra koll på hur många dagar jag har kvar, men de är bara att be till de högre makterna att jag har en jäkla massa dagar kvar så att jag inte behöver skola in Fabian på dagis förrens i augusti..

Och sen då? Vad ska jag jobba med? Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor... Plugga? Jo de har jag varit inne på en längre tid. Men på någotvis så känns de så långt bort... Plugga med 3 små barn hemma och dessutom på en annan ort. Plus att Jonas jobbar mycket, de går liksom inte ihop sig riktig...

Har ju sagt att jag inte vill jobba på fabrik igen. Men alltså i ärlighetens namn, tror jag ändå tycker de är helt ok! Tänk att få jobba natt någonstans, man går dit stämplar in, gör sitt jobb och får sin lön. Kan vara med barnen mycket på dagarna och tjäna ganska bra i lön!

Ett kontorsjobb skulle jag nog helst av allt vilja ha. Fixa lite fakturor, ordrar, svara i telefonen, säljare. Ja vad vet jag? Visa mitt rätta glada jag!!

Å nej nu kom de ännu mer ångest för att lämna iväg mina små kottar på dagis hela dagarna. Hur ska vi få allt att gå ihop? Laga mat? Städa? Handla? Tvätta? Skjusa barnen hit och dit. Ja allt de där praktiska som jag sköter nu och som är mer än en 100% tjänst...

Nej nu ska jag gå och njuuuuta av mina söta små kids och skjuta jobbångesten åt sidan ännu en gång;-)!

Psst förresten, har ni något jobb över som skulle passa mej så, får ni gärna höra av er;-)!!

7 kommentarer:

  1. Hade det nu varit så att vi bott på samma ställe och jag hade en egen firma så had DU varit den första (och helt klart bästa) som jag hade anställt!! ♥
    Lycka till i sökandet! Det kommer att gå bra ska du se! Ja, säljare är nog ingen dum idé...=)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Min Ebba blir ett i april och den 1 april ska jag lämna över ledigheten till min sambo. Pratade precis med en av mina kollegor och som vanligt när jag är mammaledig är allt upp och ner på min avdelning. Vikarie som sköter sig dåligt, ingen som står upp för min avdelnings bästa osv. Så som vanligt kommer det börja med att jag måste "reda i alla oreda" när jag kommer dit. Så tråkigt. Har ägnat de senaste minutrarna åt att undersöka vidareutbildningar, nya tjänster osv. Är så trött på allt det negativa som alltid följer när jag börjar jobba.

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig precis! Har en GRYM ångest!! Är det här sista julen/vintern jag är hemma med mina barn??? Vad ska jag bli när jag blir stor?? Hur mycket ska jag jobba, för att inte barnen ska behöva vara på dagis/fritids hela dagarna?? Tycker att det känns jättejobbigt att börja jobba till hösten =( Lycka till! Kram/E

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du kommer fram till något. Undersök lite olika yrken som du kan tänka dig. På platsbanken kan man få info om de olika yrkena som finns och dessutom se ungefärlig lön ;-)

    Sen ska du ju jobba till 65 års ålder så det är absolut ingen brådska alls!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är ju bäst så ett jobb hittar du =)
    Jag kan ju lyssna med mitt företag, ligger väl inte såå långt borta från Skillingaryd?
    ibland anställer dom mer =)

    Kraam

    SvaraRadera
  6. precis samma känslor som jag har nu.. lite ångest och många frågor.. herregud hur ska allt gå ihop????? men det löser sig, det gör det alltid!

    SvaraRadera
  7. Du kanske kan läsa en distansutbildning? Finns lite olika varianter på såna på olika högskolor. Kolla upp det! Då kan du vara hemma och plugga på dagarna medan barnen är på dagis!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!