lördag 15 januari 2011

Skidkungen Douglas!

På förmiddagen har vi varit och hejjat fram Douglas som kört en skidtävling! Han går ju på bamses skidskola en gång i veckan och kör sina längdisar flera gånger i veckan. Han tar sig runt 1,8 lätt och har en kanonstil när han kör;-)!!

Dagens tävling gick som en dans, även om han inte har så bråttom i spåret... Han har ju inte direkt ärvt mammas tävlingsinstingter...;-) Nej då han kör och njuter lite under spåret, ramlar någon framför honom så väntar han tålmodigt på att denne ska resa sig upp för att sedan köra vidare...

Och där står jag och ropar: -Byt spår Douglas, hejja hejja, skynda skynda. Han tittar på mej och nästan stannar upp och undrar om jag vill något;-) Som sagt han har absolut inte ärvt mina tävlingsinstinkter;-)
Men duktig var han och är allt min lille kämpe! Nästa tävling går V7 då ska han köra barnens vasalopp och då ska jag minnsann lära honom vad tävling handlar om... *He he* Ja jag vet man behöver absolut inte komma först, för någon måste ju komma sist. Men lite tävlingsgener ska jag minsann ge honom!!!

1 kommentar:

  1. Duktig kille! Mina tjejer vill oxå åka "vasaloppet" i år igen - det var riktigt mysigt =). Gillar verkligen din blogg - den får mig på gott humör och det behövdes idag =)
    Kram min vän/Elin

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!