lördag 15 januari 2011

Rivjärn!

Nej jag pratar inte om mej själv...;-) Utan om denna här fantastiska lilla sak som jag fick av min svärmor idag!!!

Jag bad min svärmor hålla ögonen öppna om de råkade komma in något rivjärn på Kupan (vår lokala second handaffär) och nu gjorde det de och jag hade förste tjingen på den! Så nu har jag ett alldels eget fint rivjärn som jag kommer att ha massor av användning för i mitt kök!!!
Den ser knappt använd ut och har även kvar sin orginlaförpackning! Skulle gissa på att den är någongång från slutet av 60-talet?! Nu är lyckan iallafall fullgjord och jag kan lätt riva mina grönsaker, rotfrukter och frukter utan att känna att jag skalar av mina fingertoppar, som man lätt kan göra på de "moderna" rivjärnen!;-)
Tack kära svärmor för den!

6 kommentarer:

  1. Tänkte på dej igår när jag såg en på loppiset här hemma. Kul att du äntligen fått tag på en! :)

    SvaraRadera
  2. Jippi! En sån har jag med..den är helt oslagbar i köket!!

    SvaraRadera
  3. Vi snodde svärmors, sen fick vi en ny i julklapp, men den gamla är ta mig tusan bättre än den nya..... Det görs inga grejor som förr längre =)Me like Kupan =) Kanske skulle starta en facebook grupp.... "Vi som fyndar på Kupan och älskar det" =)

    SvaraRadera
  4. Då behöver du inte låna mitt längre.
    Pôss/mamsen

    SvaraRadera
  5. Du , angående jeanstunikan... du får bandagera tuttarna så kan du komma i en 40:a skall du se.... ;)
    KRamen

    SvaraRadera
  6. Tihi, vi har också en sån modell, fast vår är i orange plast. Kan det bli mer retro?? :D I love it!!

    Kramis ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!