torsdag 13 januari 2011

Andra bullar...

Fick samtal från dagis imorse om att spysjuka gick... Så jag valde att ha dem hemma idag, känner liksom inte för att få hem den just nu. Kan i och för sig få den på andra ställen, men just nu känns de som de räcker med snor och feber i denna familjen...

Eftersom att vi är grymt sega på morgonen (Läs jag) så hade vi ännu inte stigit upp när de ringde 8:15 och de var endast Alfred som var vaken då. Så då vände vi på oss och somnade om en timme! Ljuvligt!!;-)
Att baka med play do lera stod på önskelistan, så nu har vi gjort en varm och skön deg som de små kottarna sitter och bakar med! Alfred fick givetvis lov att smaka på karamellfärgen när jag vände ryggen till i en sekund. Så nu är han blå och fin kring hela munnen och händerna;-)

Bara för att man degar behöver man ju inte vara sams, vet inte hur många gånger jag varit och tagit i sär dem för att de slagits om grejerna... Att de ska vara så svårt, ett helt bord fyllt med grejer och ändå ska de ha samma saker hela tiden;-) Ingen ljuv musik i öronen här hemma för tillfället...

Fabian mår lite bättre idag och hade "bara" 38 grader nu på morgonen. Han fick oxå vara med på ett litet litet hörn, dock inte med någon lera utan bara med formerna;-) För allt ska ju in i munnen för tillfället och jag tror inte att leran smakar något vidare med 2 dl salt i sig;-)

1 kommentar:

  1. Aaaaa! Tack för tipset! Det kan vi ju göra idag när det är så förbaskat kallt igen...
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!