onsdag 19 januari 2011

Kronsikt sug...

Åhhh jag blir tokig på detta kroniska sug i sockertarmen... Hallå, borde inte sockersuget sluta suga nu efter sååå måååånga dagar utan socker? Nej just de jag var ju en sockerhora.....
Gaaaa, jag blir tokig. Vad ska jag tugga på? Suget sätter in sin värsta sida på kvällarna och hade jag inte varit så sjukt motiverad som jag just nu är så hade jag lätt kunnat länsat både kakpaketen och ungarnas godis gömmor;-)
Kanske ta mej en apelsin då för att lätta lite på sockersuget... Mmmm så gott! *lurar mej själv*

11 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Är iofs bara inne på min tredje sockerfria dag, men det SUGER!! Mår ju typ dåligt för fasen...
    Men jag SKA klara av det, även om jag också är en sockerhora ;)

    Kraaaamis ♥

    SvaraRadera
  2. kämpa på, mitt sötsug försvann först efter 5-6 dagar, men tyvärr blir man nog aldrig av med det helt.
    Lycka till med viktnedgången :-)

    SvaraRadera
  3. Min gubbe är nog sockerberoende :) Eller om det är coca-colaberoende.. :o/
    Tack för din komplimang, jag har gjort dem i Photoshop, cs2.

    SvaraRadera
  4. Du ska se efter 2 veckor är sockersuget borta så stå på dej =) heja heja

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Ta en morot och låtsas att du är en snögubbe.

    SvaraRadera
  6. (Hittat hit från FL)

    Känner igen det där sötsuget. Är alltid sötsugen ju! Får bli att ta ett krafttag mot sötsuget när jag inte är gravid längre :)

    //Bellsam

    SvaraRadera
  7. På min tid som viktväktare så fick jag lära mig ett knep när sötsuget satte in. Skivad banan med sån där fusk-socker på (kommer inte på vad det heter) och kanel och så in i frysen. Sen så kan man äta dom när de stelnat. Funkade faktiskt ganska bra, kanske värt att testa om du inte redan har gjort det.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Huuua, känner igen mig på det där suget...
    F-N!! Att det ska va såå svårt??!!
    Här gäller det att jag sysselsätter hjärnan med annat... Kan tex inte bara sitta å se på tv längre...blir stressad och sugen...
    Tar fram mina pysselgrejer å då kan jag inte stoppa i mig något samtidigt för då blir det kladdigt på pysslet! =)

    GRATTIS FABIAN PÅ NAMNSDAGEN!=)
    KRAM

    SvaraRadera
  9. När jag åt sockerfritt så tog det ungefär 4 dagar innan suget försvann. Kanske äter du något med för många kollisar i? Därav att suget inte försvinner!

    Kram

    P.S Himla söt bild!

    SvaraRadera
  10. Första veckan är värst! Jag slutade med sötsaker helt för (vad kan det vara?) 6-7 år sen. Dum som jag var började jag igen, men höll upp i nästan 1 år och det blev lättare och lättare hela tiden!

    Tuggummi är ett tips! (Eller klassikern borsta tänderna, men den kan vara svår om man är ute nånstans).

    SvaraRadera
  11. Usch.. Det är inte lätt.. Jag har också pcos som gör att jag har äckligt sug efter socker & kolhydrater.. Men den sista veckan har jag rört mig på 6 tillfällen. Och vi festade faktiskt till det med budapesttårta i helgen... Men godis har gått nu ett par dagar. Men jag brukar köra med frukt när jag är sugen..

    Fin blogg du har förresten..:-D Syrran bor inte långt ifrån dig i Vaggeryd.. Jag sjävl bor i Huskvarna

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!