torsdag 27 januari 2011

Orsak...

Nu vet jag varför Fabian har varit som han har varit och vaknat tid och otid på nätterna. Han är inte mångalen som jag först trodde;-) Nej utan han håller på att få 6 nya tänder, fatta 6 stycken på en och samma gång...*aj*aj* Tänk va ont han har haft och jag som varit så otålig och irriterad på nättern... Ännu en gång kommer de dåliga samvetet fram...
Men nu märks de ännu mer att de är på väg, lös i magen, gnällig och kli i munnen. Jag förstår verkligen honom att han inte alls är på G just nu... Tänk va ont mitt lilla hjärta måste ha haft för 2 veckor sedan när han både hade öroninflammation och tänder på G...:-(
Nu hoppas jag att de spricker upp snabbt och smidigt, utan att de ska göra allt för ont!


Har ni något bra tips på hur man kan lindra deras smärta i munnen, ja förutom alvedon och ipren förstås!!?

9 kommentarer:

  1. Åh, jag kommer sååå ihåg det där med dåligt samvete ploppade upp med jämna mellanrum!
    Skönt att vi alla vet att ALLA känner likadant;)
    Oj, 6 nya på en gång...hoppas dom kommer upp snabbt och smidigt!!

    Tips.....KÄRLEK massor av KÄRLEK!!!
    PUSSAR massor av PUSSAR!!!!
    (ja vet att du vet de;))

    Jättekul att kika in här hos dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. En sån där bitring som man lägger i frysen/ kylen kan iaf jag tänka mig är skönt att gnaga på!? Tror de har sådana på Hemköp!!!

    SvaraRadera
  3. Säger som Hanna; nerkylda bitringar är kanon!

    SvaraRadera
  4. Stackarn. 6st på samma gång kan inte vara lätt.
    Jag vet att mina barn gillade att bita på en kall, kyld och blöt handduk när deras tänder var på gång. Hade flera småhanddukar som jag kunde byta ut under dagen och natten så de hela tiden var blöta och kalla. Det är ju så olika, men kanske värt att testa för lite lindring iallafall.

    SvaraRadera
  5. Ett bra tips som jag fick när mina barn var små, var att ta lite flytande alvedon på fingret och massera in i tandköttet där tanden är på väg upp.
    Det funkade jätte bra på mina barn och fördelen är att man ju bara smärtstillar lokalt och då får dom inte i sig en massa alvedon i onödan.

    SvaraRadera
  6. Jag har en jättebra salva att smörja tandköttet med - kan gå förbi med den imorgon. Kram/E

    SvaraRadera
  7. Oj jäklar, sex tänder på en gång?! Klart han har det jobbigt då lille skrutten!
    Du får pussa extra mycket på honom nu då.

    Kram på er ♥

    SvaraRadera
  8. Oj det var inte nådigt! Stackarn! Hoppas att de spricker upp snabbt så han slipper ha så ont =(

    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Stackars liten, Judit har oxå sovit dåligt ett tag och jag trodde att hon höll på att få första kindtanden.... visade sig att hon fått 4 på samma gång när jag väl kollade ordentligt!! Fick oxå dåligt samvete över alla hemska tankar vi tänkt över den dåliga nattsömnen!!

    Ha en riktigt bra helg,
    kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!