onsdag 12 januari 2011

Nyttigt "bröd"

Jag försöker undvika bröd så gott jag kan. Men ikväll åt vi räksallad med quinoa i och kände att jag liksom måste ha något "bröd" till! Och då fann jag detta receptet på Oopsies hos Linda, som i sin tur hittat receptet hos Anna!;-)
Konsistensen är lite stekta ägg liknande, men de var mycket goda med lite smör på! De gick hem hos både de stora och de små! Så för er som vill ha ett nyttigt och utan mjöl "bröd" kommer receptet här:

3 ägg- dela gula och vita
100 g philadelphiaost
vispa äggulorna och philadelphiaost
vispa äggvitor till hårt skum.
Blanda försiktigt
klicka ut 6 klickar på bakplåtspapper och grädda 30 min i 150 grader.
Lycka till!!

9 kommentarer:

  1. jag har ett recept på ett bröd som blir som riktigt bröd fast utan mjöl som jag kan skicka till dig om du vill?

    SvaraRadera
  2. Jag ska baka dessa imorgon!!!
    Kanske vi kan ta en promenad oxå någon gång.. eller en träff snart!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Äppleblomman, köp en rockring, tyckte att reade dem hos Stadium! Snabbt och enkelt, Linnea står på behörig avstånd med stora ögon och härmar i rörelse....;)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Oopsies är gott! Du kan krydda dem lite också om du vill. Jag brukar han sesamfrön på mina - mumsigt!!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  5. Allvar, funkar det som brödsubstitut? Jag älskar tyvärr en god macka, men visst borde man äta mindre mjöl, speciellt vitt. Kanske borde prova för det låter ju gott.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh. Jag blev sugen på räksallad:)

    SvaraRadera
  7. Tjusiga!!

    Ser att du blivit erbjuden recept ovan på bröd... Du publiserar väl det ;o)...

    Jag bara sitter å häcken och växer nu ju...

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Detta receptet ska jag pröva, jag tar gärna receptet som du skulle få av "Lilla Fröken" också =)

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!