måndag 3 januari 2011

Innan jag fick barn....

En favoritlista från mej själv i repris med några extra punkter som kommit till i livet...;-)

  • kunde jag inte sova om jag inte låg bekvämt och skönt i sängen. Nu är jag glad om man har halva kroppen i sängen och vaknar med bara ett ben i golvet...
  • fick jag sova minst 8 timmar utan att vakna. Nu är jag glad om jag sover 1 timme i stöten utan att bli väckt.....
  • fick jag sitta och äta i lugn och ro. Nu är man glad om man hinner sätta sig och äta innan resten av familjen ätit upp och gått ifrån bordet....
  • städade jag.... Idag undrar jag varför jag städade. Vem stökade till?
  • tvättade jag max 2 maskiner tvätt i veckan. Nu tvättar jag mins 10....
  • kunde jag träna när jag ville. Nu är jag glad om jag tar mig ut och går 1 timme i veckan....
  • kunde jag äta det jag vill och när jag ville... Nu får man smyga med det man är sugen på och hoppas att inte bli upptäckt, för då är det någon annan som råkar äta upp det goda...
  • kunde jag stå i duschen, raka mina ben och lägga en skön ansiktsmask. Nu är jag glad om jag ens hinner ta en snabb dusch varannan dag....
  • kunde jag sitta och skita och läsa en tidning i godan ro. Nu är jag glad om jag ens hinner skit när jag är nödig. Får hålla mej och hoppas på att knipet är nog upptränat för att hållas ytterligare några timmar....
  • kunde jag byta tampong och torka mej utan att de står 6 extra ögon och glor rakt ner i trosan och undrar vad de är för blod, vart kommer de ifrån? Usch va äckligt mamma...
  • plockade jag undan efter mej själv och tyckte de var jobbigt. Nu plockar jag undan efter 4 andra personer 17 gånger om dagen och reflekterar inte ens över det...
  • kunde jag gå och shoppa i flera timmar, gå och strosa. Nu är jag glad om jag hinner springa in i 20 affärer på 1 timme för att köpa de nödvändigaste och då till mina barn förstås...


Tack gode gud för mina älskade barn♥! Tänk hur tråkigt mitt liv var innan jag fick dem. Sova, äta och skita får jag väl göra när jag blir gammal;-)!!!

5 kommentarer:

  1. Hi hi!!! Så rätt, så rätt!
    Alla punkterna stämmer in även här...=)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!! Fantastiskt Karro, mitt i prick!
    Kram Orell

    SvaraRadera
  3. Ha ha, så träffande ! Så har jag också haft det, men mina fyra barn är numera vuxna, så jag kan återigen göra allt det där igen. Dock blir det full fart när mina två små barnbarn kommer på besök. De är födda 2005 och 2007. De livar verkligen upp en mormors vardag, tack och lov ! När jag skriver mormor så känns det så gammalt, men jag blev mormor när jag var 41 år och det känns helt okej.

    Kram till dig och din familj /trogen bloggläsare

    SvaraRadera
  4. Haha skitrolig!!
    Precis så är det, jag känner igen allt du skriver.

    Kram
    K

    SvaraRadera
  5. Dagens första asg! Det behövde jag! Nickar instämmande med det du skrivit. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!