onsdag 14 augusti 2013

Typiskt...

Att just nu, 17 dagar innan bröllopet se ut som en prickig korv på hakan...
Massor av småfinnar har bosatt sig där och jag vet inte vart dom har kommit ifrån? Är det stressen som gör detta montro?
Men är det inte himla typiskt att få en invasion av finnar just nu, när jag typ aldrig annars har det...
En jobbarkompis sa idag: -Jag trodde du var lite för gammal för att få finnar! Mmm, jo det trodde jag med, men tänk så fel jag trodde...
Jag vet det finns smink att täcka över skiten med... Men ändå liksom.. Jag vill ju ändå se så bra ut som möjligt på the big day! Ja ja tänker ni, det är ju 17 dagar kvar, dom hinner försvinna. Ja det hoppas jag oxå att dom gör. Tar sitt förnuft till fånga och packar ihop sina äckliga varklumpar och försvinner illa kvickt från mitt ansikte!
Så här ser jag ut just nu, en trött och sliten morsa med en miljoner finnar på min haka. Jo kalla mej gärna ytlig som hakar upp mej på finnar... Men sån är jag, ibland.. Ja att jag hakar upp mej på småskit, borde kanske haka upp mej på stora skitsaker istället. Ja för då blir ju inte småskit så stort...;-)
Mensen därimot kommer jag att inte behöva oroa mej för att den ska komma trippande på bröllopet som en objuden jobbig jäkla gäst! Piller är fixade och dom kommer att få stopp på den ev kommande mensen! Härligt att slippa oroa sig för en grej iallafall!;-)

6 kommentarer:

  1. Tänkte på dig när jag åkte förbi Skillingaryd i dag och hoppades att allt var bra. OK. Har du kollat på perioral dermatit? Bara för att vara på säkra sidan...

    SvaraRadera
  2. Klart de hinner försvinna. Och ja, det kan ju bero på stress. Men du är väl iiiinte aaaalls stressad?? ;)
    Om de inte försvinner så får du sminka över dem. kram.

    SvaraRadera
  3. Stressen? Antagligen :-( Men med tanke på att det är 17 dagar kvar så hinner de förhoppningsvis försvinna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det beror inte på pillren som ska få mensen att inte komma? I alla fall...stress gör konstiga saker med kroppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej för dom har jag ännu inte börjat att knapra;)
      Kraaam K

      Radera
    2. Nej för dom har jag ännu inte börjat att knapra;)
      Kraaam K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!