tisdag 27 augusti 2013

Kära lilla gud:

Är det något som man absolut INTE kan råda över så är det ju vädret och ja förstås sjuksommar oxå...
Vi har ju haft en helt ljuvlig sensommar (och sommar förstås!) med över 20 grader varmt och strålande solsken varje dag dom sista veckorna! Jag tittar in på YR.se och får till min fasa se detta... Regn, mulet och si så där 17 grader... Fan jag gråter och blir hysteriskt. Ska vi ha sån otur??
Så kära lilla gud: Har du lust att iallafall inte ge oss regn på vår stora dag och så vill jag att du ser till att ALLA är friska och krya tills på lördag, ok!! Tack jag vet att du fixar detta!!
Ok att lite regn i brudkronan ger lite extra tur, men hallå jag har ju ingen brudkrona och mer tur behöver jag ju inte. Har ju fått världens underbaraste man! Så de där skitsnacket om att det ska bringa tur med regn i brudkronan, ja det är bara skitsnack för att man inte ska bli ledsen..;-)
Alltså jag måste bara dela med mej av vad jag upplever varje morgon så kanske ni förstår att jag får en styrka att knata upp innan klockan 5 för en PW, trots at tögona känns som om att dom blöder när klockan ringer! Det är så himmelskt vacker så ni kan aldrig förstå! Så rofyllt, tyst och så vackert!!
Detta ger mej energi för hela dagen, jag blir så mycket gladare, piggare och snällare av mina morgon PWs!! Prova ska ni få se!;-)
Men ännu en gång gud: Är vi överens nu du och jag att du INTE låter några regndroppar falla över Mellbystrand på lördag och att du ser till att alla är friska och krya!? BRA!!!;-)

5 kommentarer:

  1. Inget köpslående? ;-) Gud håller borta regnet och du är snäll i ett år..? :-D Inget illa menat nu, det lät bara så härligt när du skrev om det så. :-)

    Hoppas ni slipper regn, hur som helst, och att alla är friska. Att ni får en FANTASTISK dag och en lika fantastisk fortsättning. :-)

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Klart det inte kommer regna....Så säger dom bara för att retas. Ha en bra kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för torrt väder! Men ögonen på era bröllopsgäster kommer nog vara precis motsatsen. Tänk snart är det dags :-) Den stora dagen som ni kommer att minnas för resten av era liv. Hoppas att jag inte gjorde dig mer nervös nu :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag blåhller både tummar och tår för att ni ska få ett fantastiskt väder!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det allra bästa vädret är ju det dära lagoma... vi gifte oss i 38 grader och stekande sol... rätt ok för mig i tunn klänning, värre för mannen med skjorta och kostym... Ganska ryggblöt kan jag meddela ;-)
    Jag tror att gud kommer vara snäll mot dig,
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!