torsdag 1 augusti 2013

-Mamma, du är bra på så mycket!

Idag har jag gjort min näst sista semesterdag och ja, jag har en stor dos av ångest (nej så klart inte för själva jobbet...) Jösses alltså va den här semestern har gått fort och den har varit så galet bra och skön!
Idag har vi bara varit, ja som typ hela semestern och fy fasen va gött det är när man kan ta dagarna som dom kommer utan att ha en fulltecknad agenda...
Sov länge, hängt med rumpan i solstolen och fixat och grejat lite var stans...
Men så fick jag ett mess av min kära "lillasyster" Martina och vi drog ut till deras stuga vid sjön och åkte båt! Gud va killarna älskade det! Sen så badade dom och vi vuxna njöt och bara var!
När vi kom hem drog jag snabbt som satan på mej träningskläderna (ja innan jag hann ångra mej) och tog mej en liten löpartur så svetten lackade! Bara 3.3 km, men bättre än inget som jag brukar tänka!
Sedan byttes vi av jag och Jonas och han sprang en sväng. Innan jag hann få av mej mina svettiga kläder fixade jagkvällsmaten och lekte grillmästare!
När allt var klart och vi skulle gå och sätta oss kom de där magiska orden från Douglas som man som mamma vill höra (men som kanske inte allt för ofta dyker upp): -Mamma, du är så bra på så mycket! Gud vad jag blev glad!! Det visar verkligen på uppskattning och jag tror minsann att jag växte si så där 2 meter av hans ord och *poff* så kände jag att all den tid som jag lägger ner på oss, vår familj, mej själv, hemmet, kidsen, maten, tvätten ja allt som får den här "skutan" att hålla sig flytande. Blev så in i bomben uppskattat och jag fick ny och härlig energi att fortsätta göra så här bra ifrån mej!
Imorgon är min allra sista semesterdag... SISTA... På måndag börjar allvaret igen och fy fasen va jag ska göra bra ifrån mej även där;-)

2 kommentarer:

  1. Det är mer än guld värt när man får höra sådant av barnen :-)

    SvaraRadera
  2. Det skulle dy lägga till ett mantra och säga till dig själv varje dag.. "Jag är bra på så mycket... Jag är bra på så mycket... Jag är bra på så mycket!!"
    Visst är det underbart med bara-vara-semester, loove it!
    Ha en fin sista-semester-dag i dag, sen har du ju en hel helg kvar också
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!