lördag 4 augusti 2012

Till och med brösten har blivit stora igen....

Nä men dra mej baklänges vilken sommar detta har varit... Jag vågar inte ens ställa mej på vågen för då är risken att jag fullständigt bryter ihop och gråter i 17 dagar...
Utan att ställa mej på vågen så beräknar jag att jag gått upp mellan 5-7 kg... Inte klokt någonstans, det vill jag lova... Och ALLA kilona sitter på magen och till och med mina bröst har blivit stora och fylliga igen och hänger inte längre som ett par urtömda pungkulor...;-) Jo då allt är på gott och ont...
Kläderna sitter som ett tajt korvskinn på min kropp och det är med nöd och näppe att jag får ihop mina brallor...:/
Jag har verkligen inte tränat ihjäl mej... Har bara ett par mil springande i benen och gymmet har jag inte ens satt min tass på 4 veckor...
Jag kan iallafalll lova en sak. Jag har njutit av varje liten tugga som jag stoppat i min mun denna sommaren. Njutit, tuggat och sväljt;-)
Egentligen är jag jäkligt klyven... Jag kan känna på ett sätt att jag har kämpat typ 47 veckor detta året, stenhårt med mat och träning. Varför inte få leva lite dom andra resterande veckorna och bara njuta av allt, mumsa på allt man vill och skita i träningen. Samtidigt som jag egentligen inte alls mår bra att att äta all denna skiten. Sockret gör så att mina tarmar håller på att bokstavligen slå sig ut ur min mage... Jag är sur och jag är tvär och allmänt hängig... Trött och med ett konstant sug i min kropp... Ja de är på två sätt..
Men på måndag ska jag åter komma i mina gamla vanor igen! Dock kommer jag nog inte vara lika hård mot mej själv som jag var när jag gick ner i vikt förra året!
Så här såg ut för precis ett år sedan... Jag vill aldrig mera se ut så här igen, aldrig...
För er som vill se för och efterbilderna på min viktresa, kan göra det HÄR!
(Kanske kommer jag ändå väga mej, men ni kommer inte få reda på det. Inte förrens jag har gått ner till mina 66 kg (Helst 62kg) igen;-))

11 kommentarer:

  1. Fantastisk jobb du har gjort..
    Ingen diet eller så utan hur? Nyfiken som jag är.

    Försökte själv med LCHF ett tag men hm inte riktigt min grej.

    Men snart är det dags även för mig att köra igång. Har ca 10 kg som jag vill få bort. Tyvärr känner man inte inte att tiden räcker till då man har en son som tränar 2 sporter och bara 1 bil i familjen. Men vi har ju ett Wii och ett XBOX med diverse träningsspel som faktiskt är roliga.

    Känner precis som du med sockret, har dock nog inte riktigt velat inse det förren denna sommaren då man inte hängt något på stranden utan bara varit inomhus (känns det som i alla fall). Men skam den som ger sig..

    SvaraRadera
  2. Hej! Rolig blogg du har :)
    Jag undrar oxå hur du gör för att gå ner i vikt? Jag har börjat springa ( är stolt över att kan springa 3 km i sträck, det har jag aldrig kunnat i hela mitt liv! ) jag cyklar och promenerar men ingenting händer... Har tom gått upp i vikt :/
    Så hur gör du? Jag behöver tips :)

    SvaraRadera
  3. Ja men när det är semester så är det. När vanliga vardagen börjar igen kan man börja ta tag i saker och ting och då känner man också att man har lusten och energin att göra det :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, vem har inte svullat under sommaren...jag har hållit min vikt ganska bra från att jag gick ner 10 kilo för 2 år sedan...men nu under sommaren så har det ökats på några kilo igen. Nu vill jag ner ytterligare 10 kilo. Kommer nog köra viktväktarna, det har jag kört förut och tycker att det fungerar. En liten fråga, hur lång är du? Jag är 171 och skulle vara nöjd att väga runt 73-74 kilo... Kram Elin.T

    SvaraRadera
  5. Det är aldrig för sent!
    Du är snart på banan igen..
    Lycka till!
    ;-)

    SvaraRadera
  6. Du kanske behöver hitta en balans? Hitta en kosthållning som håller i längden och som innefattar godsaker i lagom mängd? Jag tror varken på att vara för hård eller snäll eller vad man ska kalla det. Allt handlar om balans:) på vardagarna kan man äta för att orka träna och på helgen kan man träna för att kunna äta. Allt har ju sitt pris liksom och frågan är om man är villig att betala? ;)

    SvaraRadera
  7. En till här! När v. 29 var slut hade 3 extra kilo fastnat o. de sitter bestämt kvar. Har tappat all självbevarelsedrift =/

    SvaraRadera
  8. Du vännen, här har du en till som har fått en simring kring midjan...
    Du Karro... Nya tag på måndag, skall vi följas åt

    Kram Big Sis

    SvaraRadera
  9. Du är inte ensam, lovar (dock inte jag som i stället har tappat ett par kilo - men det behöver du inte läsa ;-)
    Men när jag ökar så sätter det sig på magen direkt och det är inte kul.
    Lycka till och du fixar det galant igen när det blir lite vardag!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Åh du är inte ensam .... Men du fixar det bara att komma in i rutiner och det är bra att ha nåt mål!!

    SvaraRadera
  11. Du är så fin som du är! Men ja förstår känslan! ;-) Svullat o vräkt i mig under semestern och gått upp 2 kg... Idag är det måndag, nya tag! Är förresten en flitig läsare här! Keep up the good work :-) Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!