onsdag 8 augusti 2012

Han är så grym!

Vi har tillbringat vår eftermiddag ute hos mormor! Douglas har sovit där inatt och fått lite semester från oss, vilket han gillar mycket!!;-)
Han är sååå grym på att skriva och på att räkna! Under sommaren har vi inte övat något, men så satte jag upp några tal åt honom och bad honom skriva några rader! Lätt som en plätt skrev han det jag bad honom om och räknade som en liten miniräknare!;-)
Han har absolut inte ärvt min hjärna iallafall... Det är banne mej nu i vuxen ålder som jag har börjat skärpa till mej med stavning, punkter och stora bokstäver... Skolan gick verkligen inte som en dans och jag har fått kämpat mej igenom mina skolår... Lika mycket som jag hatade skolan, lika mycket hatade den nog mej...
Douglas börjar 1:a klass om 2 veckor och jag vet att han kommer att fixa skolans kanonbra!! Han är sååå grym!!
Apropå att skriva och så... Det är nästan rysligt så dålig man (läs jag) har blivit på att skriva med penna och papper... Man gör ju inte det längre. Allt skrivs ju numera på datorer, telefoner och andra maskiner... När jag skulle fatta pennan idag så nästan skämdes jag för mina kråkfötter som spretade hej vilt och det kändes sjukt konstigt att hålla i pennan och skriva helt vanligt...
Helt galet egentligen, undra om man om så där 30-40 år  kommer att behöva lära sig skriva vanligt med penna och papper? Eller om allt kommer att skötas via datorn redan från förskoleklass?

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att övernatta hos mormor. Det brukar våra också göra titt som tätt :-)

    Duktig han är på att skriva!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Min skrivstil har oxå blivit usel, trist, det är nog dags att skriva lite mer för hand förutom inköpslistor

    SvaraRadera
  3. Hej Hej! Kul och skönt när allt bara ger sig liksom :) Min stora grabb blev tvingad att börja läsa och skriva i 1:an, han var inte ett dugg intresserad ens i f-klass men det gick bra ändå men det var ett väldigt jobbigt år!
    På tal om att skriva för hand i Norge har det genomförts test av (Arne Tragetorn)barn i lågstadiet. Barnen har endast fått använda datorn som hjälpmedel för läs- och skriv inlärning, de har först i 3:an fått penna och papper....vilket gett väldigt gott resultat i både stavning och skrivlust, handstilen har inte blivit sämre heller utan tvärt om......kanske är nått att ta efter iaf :) Kram Emma M

    SvaraRadera
  4. Har också en grymt duktig 05:a. Måste va en bra årgång.:)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!