söndag 26 augusti 2012

3 dagar utan tutten!!

När kraschen på Fabians läpp hände i torsdags (Hmm konstig formulering jag fick till där? Jag orkar inte tänka just nu...;-))Så tog jag bort hans alla nappar! Han har varit en riktigt tuttunge med nappen  så fort han bara fick tillfälle! Den satt nästan i JÄMT... 
Men så plockade jag bort dom på torsdagskvällen och direkt han vaknade på fredag morgon ville han ha sin älskade "totte" och "snocke". Det gjorde ont i mammahjärtan att neka honom, speciellt då när han hade världens största läpp och hade så ont.. Tutten tröstar trots allt vääääldigt bra...
Fredagskvällen var oxå ganska så jobbig... Tusen gånger frågade han nog efter den, men nepp han fick den inte! Igår frågade han inte efter den en endaset gång när han skulle sova! I och för sig var han fylld till bredden med både godis, tårta och glass. Så han var nog mer än nöjd över det;-)
Så nu har denna lilla stjärna slutat med nappen! Sååå duktig är han min lilla hetlevrade unge! ;-)Nu ska vi försöka göra något åt hans humör oxå... Hujeda mej säger jag bara vilket humör han har... Det är därför jag valde just denna färgen kring hans foto... Lika röd som den, är oxå hans humör... *kliar mej i huvudet och funderar på vem i hela världen han kan vara lik?* Ja jag har ju mitt kvar, så mej kan han ju absolut inte ha ärvt det efter... *harkel*
Nu är det bara blöjan och vällingen kvar att sluta med, sen har vi inga små barn kvar här hemma längre... En gnutta sorgligt i hjärtat, men ändå inte... Dubbla känslor de där...

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det en konstig känsla det där, man vill ha dem små fast ändå inte- i bland!!

    Vi har haft vår kamp i fråga om nappen och än är den inte över när han stjäl lillebrors lite titt som tätt men tröstar mig med att den endast är där 1% av tiden nu i stället för 99%

    //Sandra

    SvaraRadera
  2. skönt för tänderna att slippa nappen :-) Hur gammal är han? Kramar

    SvaraRadera
  3. Duktig stora killen!! Judit ska sluta när hon fyller tre om två veckor, har vi bestämt iaf och hon verkar vara med på idén....
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!