söndag 26 augusti 2012

Städar söndag!

 Vi har en sån där rens och städardag här hemma... Fy bubblan va skit de blir och vi ska inte prata om hur vissa garderober här i huset ser ut... Trots att jag ständigt lovar mej dyrt och heligt att det inte ska bli stökigt i dessa garderober, så blir det de på ett ögonblicksverk ändå... *suck*
Köket är nästan upp och nervänt och det torkas ut och rensas ut skit! Avlopp rensas och kläder som är försmå rensas ur. En härlig kombo av städning och just för tillfället är jag överallt och flaxar runt och liksom duttar lite här och var och de blir liksom inte klart någonstans.. Typiskt mej...
Och fy fasen va skitigt de är överallt... Trots att jag jag städar varje vecka, i min syn nogrant så är det ändå ingrodd skit... *urk* och *suck*
Jag ska snart på inspirationsgympa och lämnar renset åt Jonas för en stund. Han ska nu få ta tag i detta råttboet... Ja för Alfreds rum ser ALLTID ut som ett råttbo.. Så nu ska grejer slängas och leksaker ska få lite odning och reda. Tror jag ska packa ihop alla leksaker utom typ EN och sedan se om de verkligen saknar sina leksaker? Tror fasen inte att de skulle märka någon skillnad, för de leker ändå inte med sina leksaker som de har fulla sina rum...

4 kommentarer:

  1. Haha, förlåt om jag jag skrattar ;) men det där kunde vart hemma hos oss. Renade ur Tyras rum på gamla leksaker igår. Men istället för att gå ut och slänga skiten så ställde jag påsen med bråte i tvättstugan(?)... Lilla damen fann den senare under kvällen och nu är de gamla leksakerna tillbaka igen :/ haha va dum man är!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ja herregud vad grejer det blir...men jag älskar att rensa och kasta/ge bort :)
    lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft städ-dag idag :-) Och mina barns rum ser ut som Alfreds - IGEN! :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Nästa helg ska vi ha städochrenshelg om inget annat trevligare kommer emellan.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!