måndag 27 augusti 2012

Ny vecka, nya mål och nya tag!

Måndag redan, veckorna springer bort alldeles för fort.. Vi går redan in i sista veckan på denna månad, på lördag är det redan september...
Ute känns det att det nu är höst... En underbart vacker morgon med klarblå himmel, men ack så kall, fuktig och krispig... Hade gärna låtit sommaren varit kvar några veckor till...

Ny vecka, nya mål och nya tag! Denna veckans tu do lista och mål blir:

  • Söka jobb! Söka jobb! Söka jobb! Hoppas att jag kan locka någon med min charm så att de kan ge mej ett jobb!;-)
  • Träna minst 5 gånger denna veckan!
  • Springa minst 2 mil. (Inte på en gång, men utan pö om pö;-))
  • Till tandläkaren med Douglas och få "dommen" om det blir tandställning eller inte...
  • Vara en glad och snäll mamma/sambo/vän/dotter/väninna/okänd människa....
  • Äta bra!
  • Äta kräftor på fredag!
  • Den största happingen på hela året, byns CYKELFEST!! Längtar som en toka och letar efterätts recept för brinnande livet.;-) (För er som undrar vad en cykelfest är? Jag skriva gärna och berätta vad det och vad vi sysslar med, bara skrik till!;-))
  • Umgås med mina kära vänner!
  • Skriva matlista!
  • Fixa presenter till fina människor som förtjänar det!
  • Försöka minska midjemåttet med 1 cm, eller gå ner ½ kg? (Kan ju vara ganska så svårt om man heter Karolin Johansson och bor i Skillingaryd... *suck*)
  • Städa och rensa ur det som inte hanns med igår!
Så där ja, det var några bra mål och to do lista för denna veckan! I löööv listor!
Viktigt att sätta upp mål, det gör jag alltid och just nu när jag är arbetsöls är det extra viktigt att göra såna här små listor så att det blir något gjort! Ja för annars kan det lätt bli att man blir slö och drar benen efter sig och det vill jag ju rakt inte!;-)

Dagens våga vägra: Långbyxor! Därför fryser jag just nu röven av mej med bara ben, men ännu ska inga långbyxor på. Solen skiner ju ute för tusan;-)
Och... TACK snälla underbara ni för alla kommentarer! De värmer lååångt in i hjärteroten! Ni är bäst och här får ni en STOR blöt puss av mej!

4 kommentarer:

  1. BHA! Det regnar ju. 10 grader och är vidrigt ute.

    SvaraRadera
  2. Jag skriker till!
    Vad är en cykelfest? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra mål för veckan.
    Här är det 19 grader och sol.

    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!