måndag 27 augusti 2012

Ät upp mej nuuu!!

Jag lagade en fantastisk äcklig middag ikväll.. Alla åt och tyckte det var gott, alla utom jag... Gjorde kycklingspett och ris... Nä alltså idag så liksom kukilikuade det på tallriken och jag lyckades peta i mej ett ynkligt litet spett och lite blomkålsris.... Kycklingen smakade verkligen kycklig, urk... Men som sagt, de andra gillade det väääldigt mycket och Douglas åt nog 4 spett tror jag! Härligt när man kan pricka in att laga något som iallafall kidsen gillar, synd bara att jag inte gillade det...
Så efter kvällspromenixen nyss sög det ordenligt i tarmen. Ja så klart, äter man dålig kvällsmat så blir man ju så klart hungrig sen.. Precis så säger vi till barnen när dom inte äter upp sin kvällsmat... Och nu är jag likadan...
Så nu har jag precis satt i mej en nektarin och 2 (!!!!) stycken stora mumsiga nyttig(are) snickerskaka! Jädrar i mej va gött det var, bättre än dom där kuckilikande kycklingspetten... Tror jag ska bli vegetarian.. Mmm för nu börjar de där med kött bli en aning jobbiga igen... Tycker för tillfället att allt kött stirrar på mej och både råmar, nöffar och kucklikuar;-)
Annat är det med sötsaker... Dom går minsann ner och skriker bara: ÄT UPP MEJ NUUU!
Alltså jag brukar inte tillåta mej att äta sånt här göttigt mitt i veckorna, men ibland får man tillåta sig. Speciellt när man har PMS kärringen på besök.. Man kan lätt mota bort henne genom att ge henne lite sötsaker! (Japp det är ett smart tips till dej Jonas om du inte orkar med henne... Mata henne med massor av god choklad, sen lovar jag att hon sticker sin kos;-))
Men jag har å andra sidan förtjänat dessa godbitar lite iallafall.
Japp för på förmiddagen körde jag ett 45 minuters gympass överkropp och nu ikväll gick jag en snabb pw på 6 km!
Är det inkomster så får man oxå försöka få ut lite utgifter, en slags balans!

5 kommentarer:

  1. Litet tips för vegetarisk kost, Det goda livet på Svt1, finns nog även lite på svt.se. Tittade härom dan, sååå mycket inspiration till nya goda grönsaksrätter.Kram

    SvaraRadera
  2. jäsikens vad du är duktig!
    jag vågade inte promma ikväll, som du läste :P
    och du, du har alltid bra innehåll på din blogg!
    kramen

    SvaraRadera
  3. Mähä! Om PMS kärringen är på besök den HÄR veckan så är det väl inte konstigt om du hade ett plus på vågen förra?! Jag är alltid svullen veckan före PMS! Kan det vara lika för dig trots att du inte tänkte på det?

    SvaraRadera
  4. alla sötsaker bara hoppar in i munnen på mig ! Duktig att du tränade iaf ! :)

    SvaraRadera
  5. Håller precis med dig: inkomster - utgifter!!
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!