måndag 31 januari 2011

PAD thai!

Ligger och halvsover i soffan efter ett skönt step up pass! Idag var de extra skönt att få gå iväg och träna, rensa huvudet lite från allt kaos som råder här hemma med barnen...;-)

Till kvällsmat gjorde jag wok och måste skryta med att säga att den blev sååå god!! (Även om det ser ut som en spya på kortet;-)) Hade jag inte bantat just nu så hade jag nog tagit mej en portion till;-)
Jag fick tipset att använda PAD thaisås från santamairia och det blev liksom pricken över i:et! I woken slängde jag ner:
Kyckling, blomkål, morötter, champinjoner, vitkål, paprika, purjolök, vitlök, ett ägg, PAD såsen, grönsaksfond och lite vatten!! Till de serverade jag quinoa!
Längtar redan tills imorgon lunch när jag ska få inta denna goda maträtt;-)

Jaha och så är det där med stegen då... Tror ni jag fixade de där 10 000 stegen? NEEEEJ!!! Trots massa gåning som en vanlig dag, ett gympa pass med 5-åringarna på nästan en timme och en timmes step pass så stannade räknaren på 9628 steg... De måste ju vara något fel på den eller? Ok jag ska ge den ett sista chans imorgon;-) Nu jäklar!!!

4 kommentarer:

  1. Smaskens det ser ut!
    Har köpt pad thai-sås och nudlar på en thai-affär. Står i skafferiet och väntar på att jag ska laga till nåt smaskigt! Å nu blev jag ju inspirerad! Imorron kanske... :)

    SvaraRadera
  2. Vad gott det där ser ut alltså! Började smådregla lite på mig själv här :)

    Är det min vanliga adress du behöver eller min mailadress?
    Mailen är i alla fall mimariak@yahoo.se

    Kram på sig ♥

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott! Det måste jag prova, härligt med god mat som dessutom kan vara nyttig!
    Jag tror din stegmätare är bäng, du gick säkert 15ooo steg, minst!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut du. Jag blir alldeles hungrig!
    Duktiga du som tränar och håller igång. Du får skicka över lite energi till mig :-)
    Ha en bra dag!
    Kram
    K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!