onsdag 12 januari 2011

Näste man till rakning...

Jag har vaknat flera gånger under natten av att Fabian har legat och små gnytt och yrat inne från sitt rum. På morgonen när han vaknade var han var som en liten kamin... Tog tempen och den stannade inte förrens på 39,4:-( Han är inte alls sig lik och bara ligger och vill knappt äta något. Jag hoppas att detta går över lika fort som de gjorde på Alfred för han är redan feberfri, men hemma från dagis idag och myser med mej och Fabian. Douglas fick själv välja om han ville vara hemma eller gå på dagis och valde självklart dagis!;-) De var många tårar och protester från Alfred som oxå gärna ville gå in på dagis. Men jag lovade honom om all feber håller sig borta även idag , så ska han få gå på dagis imorgon och träffa alla kompisarna igen!
Nu vill vi inte ha mera feber i detta hus, är redan trött på den fast den bara varit här i 3 dagar;-)

3 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt med sjuka små go-ungar.... Hoppas även han tillfrisknar snart så han får gå till dagis igen. Kul ändå att dagis är så roligt, Benjamin vägrade när vi testade, i 5 låååånga veckor, så nu får han vara hemma med mig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på lillprinsen!
    Hoppas att inte fler av er bli sjuka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Fabian krya på sig fort. Måste bara berömma dig för att du har Alfred hemma en dag till från dagis (hoppas att inga annan som vet att jag är förskollärare läse detta eftersom jag borde använda ordet förskola istället) Önskar att fler föräldrar hade sina barn hemma en feberfri dag innan de återgå till förskolan.
    Kram Johanna

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!