fredag 14 januari 2011

Fredagsmys!! (utan godis...)

Sitter med la familia och tittar på let´s dance och äter gottis. MEN denna fredagen är inte sig riktigt lik. Idag har vi nämligen inget fredags godis på vårt tvrums bord... Jag försöker skippa sockret i den mån de går. Så idag kör vi på popcorn, dipp, morötter, gurka och nötter. Och hör och häpnad det går faktiskt ganska bra utan godis. Ja ja får väl erkänna att de suger som f-n i godistarmen när barnen sitter med sina godispåsar. Men jag vet att jag kommer få äta mitt socker imorgon, för då är vi bortbjudna och då kan jag ju inte säga nej till gotte sakerna;-)!



Pssst, givetvis kan jag ju inte vara så sträng mot mej själv så att jag skippar det goda fredagsvinet;-) Behöver jag säga att de satt som en smäck;-)!

Ha en fortsatt underbar fredag! Skåååål fredagsmys;-)

9 kommentarer:

  1. Duktig du är :) ser himla gott ut...sitter med en tråkig sjokladbit..det va inge gott..pluss att jag saknar det där glaset med vin!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Attans, så duktigt!! Fan, här åkte både chips å ostbågarna fram... OCH vinet..=)
    Så nu fick jag dåligt samvete för egentligen tycker jag bäst om morötter och dipp...varför valde jag inte det?? Ja ja, det kommer fler fredagar...NU vet jag vad jag ska välja då!! =)
    Ha en fortsatt go kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. men grönsaker och dipp är sjuuukt gott! testa paprika och blomkål oxå, mums!

    SvaraRadera
  4. Duktig tjej och heja dig!
    Själv blev det 10 min med rockringen framför Lets Dance... det svänger ju ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Du är jätteduktig!! Och morötter och dipp är ju riktigt gott :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Mmmm grönsaker o dipp är min favvo men gör det sällan... Vi är så tråkiga här hemma o äter nästan aldrig fredagsmys, bara saga som äter lite chips el popcorn !!! Får bli ändring på det ;)

    SvaraRadera
  7. Inget godis här inte, bara 1 1/2 glas vin.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  8. Vart har ni köp popcornsskålen? vill gärna ha en sån när jag flyttar hemifrån :)

    så tips mottages gärna! :)

    Föresten så åker vi, familjen forsberg ner den 11 till Jönköping om ni kanske också är där uppe!

    Kram på er alla! :) / Lillkusinen Henrik

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!