måndag 17 januari 2011

Va vad det jag sa?!

Man ska väl lyssna på en tiger mammas instinkter, eller? Jo då jag hade rätt angående hans öroninflammation, dessutom på bägge öronen:-( Läkaren var väldigt trevlig och frågade en massa saker. Han kände igen mej, har varit hos honom med både Alfred och Douglas. Senast träffade jag honom när Alfred stoppade stenen i näsan... Så vi är "kända" där;-)
Nu har han fått sin första dos penicillin och han kommer att äta den i 5 dagar á 3 gånger om dagen, sen hoppas jag att han slipper den onda och dumma öronvärken...

De tar på krafterna att vara hos läkaren och att framför allt vara uppe en hel natt... Nu sover han gott i sin säng! Hade oxå själv kunnat tänka mej at sova en stund, men tyvärr finns de inte tid för det. Förmodligen stupar jag i säng ikväll;-)

Du anonyme som kommenterade mej i förra inlägget om din dotter: Jag fick gåshud på armarna när jag läste om er hemska upplevelse. Sånt ska absolut inte få hända:-( Jag gå i taket när jag läser sånt där. Tur att ni hade skinn på era näsor och anmälde dem!! Jag hoppas att sjukvården skärper sig lite här och var. Tror att riskerna är rätt stora att de annars kan bli privatiserat inom sjukvården, och det ska vi ju absolut inte ska efter sträva... Hur går de då för oss "vanliga" Svenssons? Kommer vi då få någon vård överhuvud taget?

Oj va jag svamlade iväg... Men det jag ville säga var att vi föräldrar känner våra barn BÄSTA!!! Och då måste sjuksköterskorna och läkarna lita på oss om vi säger att våra barn är sjuka! PUNKT SLUT!

4 kommentarer:

  1. Det verkar överlag som vårdcentralerna är nonchalanta när man ringer och talar om att ens barn mår dåligt. Vi fick en tid i fredags för att sonen verkade ha ont i öronen, hon i receptionen dumförklara mig när jag kom dit med honom, det va väl löjligt att komma med honom för det är säkert inget med öronen iaf. Det va viktigare att jag tog deras enkät och fyllde i om vad jag tyckte än att få honom undersökt. Men efter besöket hos doktorn där han visst hade öroninflammation och vi fick pencillin utskrivet så hade jag glömt bort lappen. Men har den kvar i jackan så funderar på att fylla i den och åka ner och lämna den, med endast negativa svar. Är riktigt besviken på vår vårdcentral

    Skönt att ni fick en tid och att han fick pencillin för ha ont i öronen är fruktansvärt.
    Han får krya på sig!

    SvaraRadera
  2. usch vad hemskt tur att ni fick penecilin så et går bort snart.
    Kram och krya på er.

    SvaraRadera
  3. Tryggare kan ingen vara17 januari 2011 kl. 20:12

    Vården idag är rena rama skiten! Hoppas lille plutten blir frisk snabbt! En fråga också: hur får du så fina bilder/text på dom bilderna du lägger in? är det PS eller? ha det gott

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!