söndag 3 april 2011

Jag har tjänat pengar!

Gick igenom min jeans samling igår (eftersom att jag numera inte ska se ut som en tant, som nu Jonas tycker att man gör om man bär leggings;-)) De är inte många jag får på mej, fettet hänger liksom över kanten och de går knappt över låren... Men jag hittade iallafall några var av att ett par var väldigt utsvängda nertill i benen....


Men eftersom att jag har världens snällaste granne som är sååå duktig på att sy frågade jag henne om hon kanske kunde visa hur man syr in ett par byxor? Hon visade inte bara utan gjorde hela arbetet och det blev bara sååå bra! Dessutom hade jag 4 par leggings med mej in som behövdes lagas. (Ja tro nu inte att jag kommer att överge mina älskade leggings bara för att Jonas tycker att man ser ut som en tant i dem, nej nej absolut inte;-)) De bara small till på hennes maskin och vips så hade jag helt plötsligt 5 par "NYA" byxor med mej hem och därmed tjänat en massa pengar! Hmmm hur tänkte du nu undrar ni? Jo men alltså, hade jag inte tittat in i min garderob och sätt dessa jeans hänga där och om jag inte samtidigt tagit med mej mina 4 par leggings. Ja då hade jag ju fått gått och köpt nya byxor;-) Så summan av sumerum har jag alltså tjänat pengar och därav kan jag gå och köpa lite mera kläder för de "intjänade" pengarna....;-) *he*he*he*

9 kommentarer:

  1. Helt klockrent det här med att tjäna pengar!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar leggings!
    Du får allt be din man ändra sina tankar ang den typen av plagg ;-)

    Snygga jeans, gillade "lapparna".
    Kram

    SvaraRadera
  3. hejsan!

    jättebra jobbat och smart tänkt =) hihi..
    tavlan fick vi i bröllopspresent av min farbrors tjej som målar såna; http://www.vickistavlor.webs.com/
    Älskar den =)

    hoppas att allt e bra med er..
    kramar!!

    SvaraRadera
  4. På samma sätt som man "sparar pengar" genom att köpa kläder på rea! Min sambo kommer aldrig förstå sig på den logiken.... ;-D

    SvaraRadera
  5. kvinnlig logik..alltid lika ologisk..

    SvaraRadera
  6. Spara pengar är jag bra på.. Handlar på second hand, reor med mera.. Min make tycker jag är bra på att slösa...

    SvaraRadera
  7. Åh va härligt! =) Vilken tillgång att ha i sin vänkrets!
    Hoppas att du får en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Och vad fick grannen? Sitta barnvakt!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!