fredag 29 april 2011

Ännu ett tandläkarbesök!

Imorse stod ännu ett tandläkar besök på listan! Denna gången var det Douglas tur! Frågade lite vänligt i luckan igår hos en tandsköterska om vi kunde avboka tiden idag. Kände att det lätt kunde bli lite jobbigt för mej att dra med alla barnen till tandläkaren idag klockan 08:50, för att jag fick ingen barnvakt... Jag fick ett kort och surt svar att det skulle jag minsann ha anmält 24 timmar innan besöket och att jag då annars var tvungen att lägga en avgift på 100 kr... Då blev jag sne och ifrågasatte om det istället var ok om jag rinde och sa att han var sjuk på morgonen och det var de... Lite knäppt tycker jag... För det är väl ändå bättre att jag anmält att vi inte kommit igår eftermiddags än i morse... Så idag på morgonen gick jag in med sura steg. Givetvis fick vi den sura tandsköterskan som bemötte mej så surt igår. Alla ungarna var helt speedade och for omkring. Inga glada miner från varken sköterskan eller tandläkaren...:-(
Douglas var iallafall superduktig och gapade stort, tog röngen och frågade en massa frågor!
De visade sig att han hade 2 små hål i sina kindtänder. Behöver jag säga att jag höll på att sjunka igenom jorden? Fy attans va pinsamt... Det blev ju inte direkt någon positiv syn från tandläkaren och var där med pekpinnen på en gång. Givetvis försökte jag skydde mej och honom genom att säga att han förmodligen har fått samma kassa tänder som mej. Men icke då, allt berodde på kosten enligt tandläkare:-( Usch känner att jag inte alls fick något förtroende för henne och hon var inte psykologisk för fem öre... Nu ska vi dit 3 gånger till sen hoppas jag att vi kan byta så att vi får en tandläkare här i byn!

6 kommentarer:

  1. Var det samma sköterska hade jag sagt:
    "- Du ser, så här går det när man inte kan avboka. Tänk vad lugnt och skönt ni hade haft det om jag fick en annan tid när jag hade haft barnvakt!"

    Man ska passa på när man kan skälla av sig lite. ;-)

    SvaraRadera
  2. Dåligt! De ska inte uppträda anklagande (om det nu inte är så att tänderna ruttnar i munnen) de ska snällt informera och tipsa. Tycker jag......

    SvaraRadera
  3. Trist med så dåligt bemötande!!

    Jösses så duktig han var på att gapa :)

    Trevlig helg, kram/Madde

    SvaraRadera
  4. Tänk att det tydligen finns "sur-mulor" överallt...!
    Så bra att vi är såååå glada att vi kan "snäppa" dem lite på näsan bara just därför! ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tycker inte heller om dem i vaggeryd. Jag har båda barnen inskrivna här i skillingaryd, tandvården skillingehus. och är väldigt nöjd. Alfred hade ett hål förra året, och visst tycker man som förälder att det är lagom pinsamt, men vi har ju alla olika tänder. har aldrig upplevt några pekpinnar från tandläkaren här. plus att deras bemötande har varit väldigt bra varje gång vi har varit där för att Alfred har slagit i sina tänder.
    Alfred hade ju kunnat kommit hit och lekt med Alma under tiden som ni var hos tandläkaren så hade det ju varit ett barn mindre för dig att haft med.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Kan du inte byta tdl nu direkt? Men...tyvärr så "ärver" barn inte sin föräldrars tänder, bara vanor! Flux och flourtabletter är bra, men kanske är D för liten???

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!