måndag 17 mars 2014

En helg som vi stoppar långt in i våra hjärtan!

Vi lämnade ett soligt Göteborg i fredags morse och seglade ut på de blå haven med hela klanen Grunditz/Frisk!
Barnen aktiverade sig snabbt vid spelatomaterna och spelade hem krona efter krona;-) Jo då, jag tror minsann att de kammade hem några hundra!
Bordershoppen var oxå välbesökt och godis stoppades in redan klockan 9 på morgonen och jo då, vi vuxna drack ett glas rött redan på morgonen oxå! Är det semester så är det!;-)
 Vi kom i hamn i Fredrikshavn efter lunchtid och snabbt i med lite lunch i magarna och sedan var det rusningstrafik ner till vattenlandet! Oj va vi badade, åkte ruschkana och badade ännu mera!
 En liten paus i badandet och lite energi i form av glass, sedan var det dax att slänga sig i poolen igen!
 På kvällen fick vi på hälsning av dessa grymma pirater, den ena hemskare än den andra!;-)
 Vi har inte bara badat, vi har ätit oxå i MASSOR! Buffe i alla olika former och alla älskade maten, alla utan Alfred som gärna hade velat haft husmanskost i form av "riktig" mat som han själv sa... Pizza, hamburgare och sånt där som oftast barn brukar älska, dissar Alfred.. Men frukt går oxå bra och vi skrattade gott när han kom med en banan på sin tallrik!;-)
 Och under middagen fick vi besök av ännu mer pirater!
 "Förfest" inne på rummet med alla nära och kära! Finns det hjärterum så finns det oxå stjärterum!
Lördag morgon vaknade Alfred och jag som vanligt tidigast av alla och kunde inte somna om... Så en tur till hotellets gym fick det bli och 4 km snabb löpning på bandet fick det bli för min del innan självaste tuppen hade vaknat. Sedan blev det brakfrukost, åh va jag älskar hotellfrukost! Sitta länge, äta mycket, välja och vraka och framförallt, bara resa sig upp och gå och andra tar hand om rester och disk, aj löööve!
 Så badade vi ännu lite mera och mera och mera och mera, både inne och ute! Vi bastade, bubblade och alla var helnöjda och trötta!
Ja för badar man hela dagarna så blir man som urlakade små sillar och då krävs det oxå att man sover lite middag! Herregud, minns knappt när jag sov middag sist och gud så skönt det var!
 Ren och pigg och dax att piffa sig lite snygg! På lördagen var det dax att fira svärmor som fyllde 75 år (idag) men firades några dagar tidigare!
Sång, bubbel, prat, mys och paket inne på rummet för Skillingaryds piggaste 75 -åring som nu ÄNTLIGEN kan lämna den gamla versionen av kamera med rulle och bli lite high tech i form av en digital kamera! No more kassa rullar som sätts in fel i kameran. Bara klicka och ta en bild!;-)
 Så var det dax för lite "familjefoton"! Barnbarn och söner med sin lilla farmor/mamma!
Och så vi, jag och min kära fina svägerska Annelie!! Den enda människan i världen som jag känner som är ännu mer tävlingsinriktad än vad jag är och är en jävel på att löpa! Hon är min "hare" när vi springer och är grym på att peppa!
3-rätters middag intogs tillsammans med goda viner, såååå gott och smaklökarna jublade och magen stod på 4 håll när vi gick och la oss!;-)
 Fast sover man middag så kan man faktiskt orka hålla sig uppe ända till klockan tolv efter allt badande. Smågrabbarna njöt av glass och dricka på sena kvällen och vi njöt av vår sista kväll i Danmark!
Söndag och resdag hemåt... Ja ja, så klart badade vi hela förmiddagen innan det var dax för oss att bege oss till färjan igen! Vi lämnade ett soligt och vackert Fredrikshavn och JA jag hade gärna stannat där några dagar till och bara strosat bland de små söta gatorna som den här helgen inte alls hann med att besökas av mej...
 Hej då blåsiga The Reef och Fredrikshavn, hoppas vi snart ses igen! Ja för jag kan varmt rekommendera detta till ALLA! Ja för detta ställe går hem hos de flesta åldrar, jag lovar!
På båten hem fick Fabian och Alfred träffa sin favorit Nicke Nyfiken och lyckan var total! Att de bråkade till och från hela helgen, ja det har jag som tur är glömt redan och att Fabian hade 2000 raseriutbrott. Ja det stoppar vi bakom oss (fast att vi alla höll på att slita våra hår lite då och då när han låg och skrek som en liten minigris på golvet samtidigt som han sopade golven rena från smuts ... ) och istället stoppar den här helgen långt in i våra hjärtan!
Tack för den här helgen kära familjen Grunditz/Frisk!!