torsdag 1 december 2011

Tjuvarnas jul!

Jag och barnen kröp ner (Innan vi gick upp;-)) i vår sköna varma säng och tittade på årets första julkalender och den verkar faktiskt bra! Förra årets kalender var ju fantastisk bra, så jag har stora krav på denna kalendern iår;-) Älskar när de gör julkalendern så både stora och små gillar den!
Den kan nog bli riktig mysig tror jag, om inte annat så lockar de fram de julkänslor som man absolut inte har... Jo men lite känslor har jag, mycket mer iår än förra året faktiskt... Nu fattas det bara kyla och snö för att de riktiga julkänslorna ska infinna sig i min kropp! Tror ni att vi får en vit jul? Jag hoppas verkligen det. För en grön jul är inte alls kul, de har vi haft alldes för många av under åren som gått...
Jag ber till vädergudarna varje dag att de ska komma snö. Men det verkar som om min önskan på någotvis hinner blåsa bort innan den ens når vädergudarna. Ja för blåser det gör det minsann..:-( Tänk va trevligt om all denna blåst och regn hade kommit som snö istället;-)!
Om 24(!!!) dagar vaknar vi idag upp till julaftons morgon, åhhh va mysigt!!!

Nå mina vänner, har ni oxå tittat på årets julkalender? Vad tyckte ni?;-)

7 kommentarer:

  1. God morgon1
    Självklart så satt vi framför TV med spänning, klart godkänt från oss. Vi satt iofs och väntade på medverkande som vi är bekanta till ifrån Vimmerby.

    absolut har vi haft alldeles för många gröna jular .

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Här kollade vi också med stor förväntan på årets julkalender. Det känns som att den passar både oss och barnen. Alltså godkänt även från oss :)

    Kram/Madde

    SvaraRadera
  3. Det var (tyvärr) bara barnen som tittade, men de verkade fastna rejält framför tv:n i alla fall. Särskilt äldsta sonen.

    Jag hade en stressig morgon och hann inte se.

    SvaraRadera
  4. Jag måste erkänna att jag inte har sett årets julkalender. Inte förra årets heller.
    Men jag skyller på morgontrötthet. ;)
    Och jag hoppas också på en vit jul.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Äldsta dottern var inte jätteglad för den. Men det vänder kanske!
    Ska kika ikväll igen :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag tycker den verkar jättebra! Jag tycker om det gammeldagsa. Kan inte minnas när jag såg en julkalender sist, Sunes jul tror jag.

    SvaraRadera
  7. Det kan nog bli något. Ett avsnitt säger ju inte så mycket!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!