torsdag 1 december 2011

Ost och skinkpaj utan pajskal...

Till kvällsmat denna torsdags kväll blev det ost och skinkpaj utan pajskal!;-) Jo det är klart att jag hade pajskal, men inte vanligt pajskal som är gjort av mjöl, vatten och smör. Nepp eftersom att jag försöker undgå de där snabba kalorierna som finns i tex mjöl gjorde jag ikväll en lite LCHF inspirerad paj! Ja fast någon LCHF mat kan man ju inte kalla det eftersom att jag blandar med både light produkter och vanliga!;-)
Gott var det iallafall och ALLA i familjen mumsade i sig det utan att säga något!;-) Hade jag inget sagt vad det var, hade de nog inte märkt så stor skillnad på om det var en "vanlig" paj eller inte. Förutom att den blev lite blötare i konsistensen än vad en "vanlig" paj brukar bli! I och för sig så stod det i receptet att det var en pizza deg, men det gick ändå och gott var det!!!;-)
Så här gjorde jag:
Sätt ugnen på 225 grader.
Mixa
1 dl skalade sesamfrön
1 dl solroskärnor
Blanda i 1 tsk bakpulver och 1 msk fiberhusk.
Rör ner 250 gram (liten burk) keso och 3 ägg snabbt.
Häll ut och bre ut på plåten.
(Som sagt detta var ett pizzarecept och då skulle man hälla på smeten på bakplåtspapper. Men jag hällde i min smet i en ugnfast form och det gick lika bra det;-))
Sen la jag på skinka, äggstaning och västenbottenost och in i ugnen i ungefär 20-25 minuter! FÄRDIGT!!
Serverade med en god sallad!
LYCKA TILL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!