tisdag 27 december 2011

För ett år sedan...

För ett år sedan kastades vårat liv upp och ner... Vi hade planerat att få vara lediga tillsammans och bara vara. Istället fick Jonas och hans bror sätta sig på ett flygplan och åka till Teneriffa och besöka sin mycket sjuka bror där... Allt blev helt upp och ner och framtiden var mycket oviss...
På juldagens natt förra året fick vi ett hemskt samtal som berättade att min svåger drabbades av en stor hjärtinfarkt och var mycket sjuk...
Självklart släppte Jonas allt och bokade första bästa flyg och åkte över till honom för att vara vid hans sida!
Mitt i allt så vet jag att jag tyckte så grymt synd om mej själv och grät floder... Nu förstår jag kanske inte hur jag kunde göra det? Men då gjorde jag det och mer kan ni läsa om det HÄR...
Jag minns att det var såna skillnader på graderna... Här var det nästan 20 minus och över 25 grader på Teneriffa... Idag är det 8 plus och vårväder här, inte lika kul vinterväder:-(
Men vad gör det att vädret är kasst? Alla mår bra idag och jag tar inte livet så förgivet längre... Jag tar oftast dagarna som de kommer och försöker att se allt positivt, ja även om det inte alltid är så lätt... Jag försöker att inse att allt ordnar sig på ett eller annat sett hur svårt livet än kan vara...
Men lite snö hade ju inte skada?;-) Så här vackert var det för precis ett år sedan... Och mer bilder hittar ni HÄR och HÄR på hur veckert det var för precis ett år sedan!
Idag mår min svåger tack och lov mycket bra!!!

7 kommentarer:

  1. Man får ju lite perspektiv på tillvaron när man ställs inför sådana händelser! För flera år sedan nu omkom en av våra vänners söner, endast 7 år gammal i en trafikolycka. Vår Ludvig var lika gammal som deras pojke och där fick vi oss en rejäl tankeställare. Vad är det som egentligen är riktigt viktigt i livet? Efter denna insikt så har faktiskt livet blivit mycket enklare och ljusare och vi bryr oss om våra nära och kära på ett annat sätt än tidigare.

    Skönt att din svåger mår bra i dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns faktiskt när det där hände med din svåger. Jag tänkte mycket på er och det var en lättnad när du skrev att han mådde bättre.
    Minns också temperaturskillnaderna... Vår ros blommar nu, ja jag behöver inte skriva mer än så ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att din svåger mår bra. Ja, ibland vänds livet upp och ner. Man vet aldrig vad som skall hända, och tur är väl det.

    Ja, lite snö behövs, så det blir ljust. Det är ju så förbannat mörkt.

    SvaraRadera
  4. ja ibland rörs det om i grytan ordentligt, huvaligen! :(

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att han mår bra... Läste just på en annan blogg att de har knoppande syrener i trädgården - helt galet!

    SvaraRadera
  6. Va skönt att han mår bra idag! Och jag måste faktiskt säga att jag förstår både din sambo och dig i det läget.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det är lite löjligt att klaga på vädret men man blir ju lite trött på det. Idag har all snö blåst och tinat bort. Skittrist.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!