tisdag 22 juni 2010

Trots Douglas....


Jag vet inte vad som har hänt med Douglas Han har blivit som förbytt och är sur och grinig hela dagarna. Idag tex började det när jag hämtade honom på dagis. Jag hade tagit bilen bort för att vi skulle åka ut till mamma. Redan då fick han ett vansinnes utbrott på mej för att han inte fick cykla hem. När vi sedan kommer hem och ska skynda oss vidare ner till lekplatsen för att träffa några vänner och planera midsommar, så bryter han fullständigt ihop för att vi ska till fel lekplats... Han ville till en annan...... När vi sedan är där frågar min vän om han vill följa med sin kompis och äta pizza, åter igen bryter han ihop för att han inte vet. Han gråter och är allmänt arg. För att bestämma sig om detta så ringer han pappa. Jonas säger att han får göra som han själv vill och då bryter han ihop.... När vi sedan ska cykla hem blir det tandgnistan och en massa gråt hela vägen hem. Och hela kvällen har det bara varit fel, vad vi än säger och gör. Det är så frustrerande så de är inte sant att han beter sig så här. Jag blir helt tokig, och kan inte bara strunta i honom... Att stressa honom och säga att: skynda på nu... Det går absolut inte, då faller hela världen över honom... Jag hoppas att denna trotts inte är här för att stanna utan att den snart försvinner. Helst imorgon!!!
Blir trottset värre med åren? I så fall får jag nog lov att gå någon slags kurs för att veta hur man ska takla trotts åldrarna....

1 kommentar:

  1. Ja jag säger då det denna trots man ska få genomgå med barnen.
    Man får hoppas att det är övergående ;)

    Kram Ulrika*

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!