tisdag 15 juni 2010

Foglossning???

Sedan jag födde Fabian så vaknar jag var och varannan morgon och har så fruktansvärt ont i blygbenet. Det drar och det värker. Nu har även värken forsatt bak och sitter i svanken och lite upp i ryggen. Det har snart gått 4 månader sedan jag födde barn, så det vore ju hemskt konstigt om det skulle var foglossning. Och det kanske man inte kan ha efter att man fött barn? De kanske man bara har när man är gravid? Något känn fel i den nedre regionen iallafall... Kanske kan det vara så att fogarna åter håller på att dra sig tillbaks där de egentligen ska vara? Är det någon som känns så här eller är jag ensam att uppleva foglossning så här långt efter förlossningen??

Måste även tillägga att om jag rör mig mer på dagen så får jag mycket mera ont på natten och morgonen. Men så fort jag kommer upp på benen och börjar röra mig så försvinner den hemska smärtan....

5 kommentarer:

  1. Låter absolut som foglossning & har man otur kan man lida av det jättelänge efter förlossningen & är inte så ovanligt tyvärr...tycker du ska vända dej till mödravården om det inte ge med sej så du kanske kan få lite lindring iform av något stöd kanske?...hoppas det går över snart!..kram,Kate.

    SvaraRadera
  2. Jag fick foglossning när Saga var två månader, hade det inte när jag var gravid. Mitt satt i skinkorna och så strålade det ner bak på benen. I slutet kunde jag inte gå så ont gjorde det.Jag gick till Sheer som fixade mig!!!! Så visst kan det vara det! Kram HAnna

    SvaraRadera
  3. Hoppas det är det jag lider av också då. Har så gräsligt ont i nedre delen av ryggen!! Men pga min sjukdom så måste ju allt kollas upp noga så jag var och gjorde en magnetkameraundersökning idag. Får se vad den visar. Men med lite tur så är det "bara" foglossning några månader i efterskott. Fast det har ju gått drygt ett halvår sen E föddes så det kanske är lite väl länge för att misstänka foglossning?!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Man har väll som Karolin när man har foglossning?,just väldigt ont i blygdbenet.Rygg,rumpa & ben brukar vara Ischias som man kan behandla tror dock inte man kan behandla foglossning,bara lindra tills det läker ut.

    SvaraRadera
  5. Lillstumpan min är 8 mån och jodå, foglossningen är fortfarande kvar! Så jag känner igen allt du skriver, kommer på kvällarna/natten. Sen blir det bättre på morgonen när man börjar röra på sig. Endel jag pratat med känner av det flera år efteråt... Hoppas hoppas vi blir av med det tidigare!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!