onsdag 9 juni 2010

Mysdag!!

Det var en seg morgon, tog så där en halvtimme innan jag kom upp ur sängen idag. Sket trött var jag, tror nog att det kan bero på att jag aldrig kommer i säng på nätterna. Så jag får väl skylla mej själv;-)

När jag väl hade masat mej upp ur sängen ringde telefonen. De var från dagis. Magsjukan har åter börjat att härja där.... Så idag är de hemma med mej och vi bara är. Går här och myser, barnen pysslar och jag sitter och tittar ut på detta tråkiga regn. Nu är jag trött på detta väder, vill ha sol nu!!!

Igår var min mamma här och var barnvakt. när vi kom hem hade hon suttit och pysslat med barnen och höll på att göra ett hus av en kartong. Så Idag har barnen fortsatt att gjort det hela förmiddagen! Önskade jag oxå var lite mer pysslig och tog mej tiden att sitta ner och pyssla med dem... Det kanske kommer sen;-)

Fabian är så grymt härlig just nu. När han inte sover (han sover fortfarande hela dagarna och nätterna, är vaken max 2 timmar per dag) så bara skrattar han. Han har även börjat att prata lite, och när han skrattar så kommer det ett litet skratt ifrån halsen!! Tiden har verkligen gått super fort med honom. Nu får han inte bli större;-) Han kommer ALLTID att vara min lilla bebis, även när han är 15 år;-)!!
Knäppa jag missuppfattar ju allt jämt. Även när jag fick min bloggaward igår. Tog ju min 10 sista bild på min dator. Det skulle ju vara den 10:e bilden från min blogg. Så här kommer den bilden;-)!
Bilden är tagen i mars 2009. Huset såg ut som skit, min ordning och redan hade helt försvunnit. Grejer låg utspridda överallt och jag lyckades blunda för att inte slösa bort mina dagar på att plocka grejer hela dagarna;-)

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag ska skriva om det imorgon i bloggen, det här hur dåligt samvete man har för att man inte är den där pyssliga, jämt lekande mamman som alla andra verkar vara. Åtminstonde jag har dåligt samvete för det. Men jag kan inte vara någon jag inte är, jag är nog en bra mamma ändå :-)
    Är oxå trött på dåligt väder, vill ha sol och gärna en havsutsikt, skulle det vara för mycket begärt??
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Men underbara du! *skrattar*
    Men kul att få se två stycken "tionde-bilder"
    kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!