måndag 13 oktober 2014

Ett litet ord, ett litet leénde eller kanske en hjälpande hand!

Jag försöker allt som oftast säga ett par ord när jag träffar på folk, några små ord, ett leénde eller en vink! Jag är ju den som är den som allt som oftast hörs och synd. Men ja det bjuder jag på. Kan tycka att man kan säga hej eller prata några små ord en gång för mycket än en gång för lite! Vad tjänar jag på om jag inte säger hej eller är trevlig mot någon? Nä just det!
Så kan vi inte lova oss idag, att ge det där extra leende eller de där extra hejjet eller det där lilla samtalet som du aldrig gör! Jag lovar att du kommer må så mycket bättre då!
Eller varför inte bara vara vänlig mot någon, titta upp från din mobil, håll upp dörren för någon och le!
Det kostar så lite men det ger så mycket!
I lördags träffade jag Anna! Anna är en underbart härlig drivande person som äger vår härliga barnklädesaffär Koola Kidz i grannbyn Vaggeryd där jag ofta är! (Bloggen hittar du HÄR)
Som hon beskriver i sin text på sin blogg, så känner vi inte varandra så där jättemycket, bara ytligt!
Dessa ord som hon skrev på sin blogg gjorde att jag växte ungefär en meter och växte ännu mera som människa!
Som sagt det är så lite som krävs för att göra en annan människa glad!
Skriv några rader till någon som du kanske inte pratat med på ett tag. SMS eller maila, eller lyft telefonen och bara säg hej! Det kostar så lite och betyder så mycket!
Ibland får jag ett "vanligt" hjärta på SMS från mina vänner! Det där lilla lilla hjärtat kan göra hela min dag!
Det är inga stora grejer man behöver göra för att glädja en annan människa, det lilla är oftast det som uppskattas mest!
Så här skrev Anna på sin blogg!
Den texten jag skrev till henne var så lite, men som jag verkligen tycker och så fick jag sååå mycket tillbaka!❤️
Måndag, ny vecka nya tag! Idag gör vi göra MINST en annan person glad genom att säga något fin, skriva några rader eller säg hej till någon som du annars inte brukar "se".... Bra, då kör vi! God morgon på er!

1 kommentar:

  1. Ja tänk att så lite kan göra så mycket och ändå är det så svårt att få till?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!