tisdag 2 september 2014

Vardagspusslet...

Åter in i det berömda "ekkorhjulet" i 120 knyck... Jobba, hämta, lämna, planera, strukturera, stressa och planera lite till... Vardagspussel kort och gott...
Alla aktiviteter som barnen ska gå på (nej vi kan ju för sjuttsingen INTE säga nej till aktiviteter där dom rör på sig.. Barn sitter stilla alldels för mycket ändå i dagens läget...)
Tavlan är full med aktiviteter och mer kommer dit...
Just nu får jag stå åt sidan lite med aktiviteter.. Det finns ingen plats för mej och mina aktiviteter...
Att få vardagspusslet att gå ihop är PLANERING A och O för att det ens ska gå runt.. Att ha en familj, ett heltidsjobb, en make som ofta är borta och med barn med aktiviteter nästan varje dag är som att driva ett helt företag, ja så är det faktiskt!
Men tänk så duktiga vi föräldrar blir, vi blir grymma på detta med att planera, strukturera och hålla hundra sjuttio bollar i luften samtidigt!!
Måndagar storhandlar alltid jag för den kommande veckan för att slippa åka och småhandla för det är både dyrt i plånboken och i tiden...
Den här veckans matsedel ser ut så här (ja för er som kanske står och stampar och undrar vad sjuttsingen ni ska äta;-)):
Måndag: Köttgryta med potatis. Tager vad man haver, jag tog högrev, paprika, champinjoner, lök, grädde, fond, vitlök och morötter och lät de koka i 2 timmar! Mums!
Tisdag: Köttfärslimpa, potatis och brunsås.
Onsdag: Korvstroganoff och ris.
Torsdag: Pastalax, recept kommer om ni vill ha! MYCKET mumsigt!
Fredag: Tada!!! Taco!!;-)
Mellan lämning, matlagning och plock hoppade jag upp på CTn ikväll och körde ett intervallpass på en mil tills svettens sprutade!
Jag var i valet och kvalet just då om jag bara skulle ta det en smula lugnt, lägga mej och pilla navelludd en stund just då. Men nä, ett intervallpass blev det och det är jag suuuperglad för just nu! Fettet trillar ju liksom inte bort från kroppen om man bara ligger och pillar navelludd;-)
Jag tror jag ska chocka kroppen och gå och lägga mej nu.... Som alltid är det den där stackars sömnen som blir lidande när man ständigt är på språng... Har lite svårt att varva ner på kvällarna. Det är ju sååååå skönt att sitta uppe en stund på kvällen när det tystnat i huset och spela wordfeud och träffa min käre man som jag annars inte träffar så ofta...

7 kommentarer:

  1. Hej, har du något bra o enkelt recept på köttfärslimpa? Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Kan lägga ut det här sen! Kram K

      Radera
  2. Ja det gäller att bara hålla igång och inte östra sig ner för då är det kört! :)

    SvaraRadera
  3. Vad gott det ser ut. Själv hamnade jag i soffan och det ångrar man bara.

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är!! Och den där köttgrytan ser grymt god ut!
    Tack för inspiration!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra att du får in egen träning i vardagspusslet!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!