måndag 29 september 2014

Tänk om folk kunde hålla reda på ditt och mitt....

För typ 2 veckor sedan när jag skulle gå in på facebook stod det att "någon" försökt logga in på mitt konto typ klockan 2:20 på natten från Paris och jag fick frågan om det var jag? För jag brukar ju inte logga in från det landet.
Öh, nä även om jag önskade att det var jag som just då var i Paris, så var det inte jag utan "någon" annan...
Någon försökte alltså komma in på mitt konto och spama det på någotvis förmodar jag...
Så klart ändrade jag inloggningen och sedan dess har det varit frid och fröjd där inne iallafall...
Men sedan i fredags har jag fått minst 15 mail att någon använt mitt appel-id för att använda till att logga in på hitta min ipone med just appen hitta min ipone...
Va fasen är detta??? Bör jag bli orolig? Jag vet med all säkerhet att INGEN skulle kunna komma åt mitt appel-id (för jag kommer knappt ihåg det själv) och det innehåller massor av bokstäver, stor och små och så även siffror och jag använder det vääääldigt sällan... Men det kanske ändå "någon" lyckas lista ut???
Jag blir så in i helvete arg att folk inte kan hålla reda på MITT och DITT... Varför i helvete (ursäkta att jag svär så mycket, men jag blir sååååå arg) vill "någon" komma åt hitta min iPhone??? Varför?
Jag börjar banne mej bli orolig nu.... Bli så där nervig att någon försöker komma åt allt på min telefon...
För si så där 3 år sedan fick jag ett brev hem till mej, en skuld på 25 000 kr som "någon" hade tagit ett lån på i mitt namn och helt plötsligt stod JAG som den skyldige att betala det som "någon" annan hade gjort i mitt namn...
Efter en polisanmälan, massor av samtal, tårar, slit i håret och ännu fler telefonsamtal löste allt sig tack och lov och jag har inte ens hört något mer efter det. Inte ens från polisen... Tyvärr händer detta alldeles för ofta enligt polisen, ja att "någon" tar lån på någon annan...
Alltså jag blir så fruktansvärt jävla förbannad. VARFÖR kan inte folk hålla reda på MITT och DITT.. Detta skrämmer skiten ur lilla mej...
HJÄLP!! Vad bör jag göra?
Trögfattad som jag är, men enhet iPhone 5s? Alltså jag har "bara" en "vanlig" 5:a....
Återigen, sånt här gör mej så trött, ledsen och förbannad. Sånt här suger verkligen ur varje liten energi ur min kropp... *skriker en ful ramsa medans det känns som om huvudet brinner* Vad tjänar "någon" på att försöka komma åt mitt appel-id och logga in på appen hitta min iPhone?????? VAD???

1 kommentar:

  1. Jag fick också sådana mejl. Men de var fejk! De vill att du skall använda länken i mejlet för att välja nytt lösenord och det är då de slår till, för då "ger" du dem lösenordet. Iom att man klickar på länken går man in via deras sida och inte Apples egna....
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!