tisdag 9 september 2014

Bli världens bästa säljare!

Min arma kropp är helt slut.. Jag vill bara lägga mej ner, dra ett stort täcke över huvudet och sova i 2 dygn.. Typ...
Ja men gör det då? Ja visst, jag ska. Jag ska bara...
Min nacke värker, halsen kliar, huvudet värker och varje muskel i kroppen är trött...
Kände det redan förra veckan att någon äcklig bacill härjade i kroppen men inte bröt ut och det verkar som om skiten har följt med även den här veckan. Det är ju bättre skiten bryter ut ett par dagar än att känner sig så där halvbra och sliten flera veckor...
Jag knaprar halstabletter, ipren och smörjer in mej med liniment och snart ska även spikmattan få sig en omgång! Det finns verkligen inget mer avslappnande än att lägga sig på den på kvällen, då somnar man gott! Ja när man väl kommer i säng... Att det ska vara så jädra svårt att lägga sig i tid??
En stor gryta med minnestronesoppa kokades ikväll! Tror att det kan göra susen, ja om inte annat så värmde den gott innanför skinnet!;-) Och gott det var det! Älskar denna soppa som följt med mej med recept hemifrån!
Jag borde inte klaga över en skitsliten kropp.. Det finns andra som har det bra mycket jävligare än jag just nu.. Men liiite får man klaga va?;-)
Spikmattan och lite kvällslektyr i form av bli världens bästa säljare får avsluta den här tisdagen! Jo jag har faktiskt tänk att bli en väldigt bra säljare iallafall.. *fnissar lite nervöst*
Häromkvällen "övade" jag och Jonas på det här med säljsnack! Han är ju en sån där duktig rutinerad försäljningschef som jobbat inom en bransch av försäljning i 100 år och tycker att allt är så lätt och att det bara är att kötta på och att det bara är att prata!
Jo då prat det kan jag! De gåvan har minann gud givit mej. Men att få till det här med "sälj" i, ja det ska jag öva på! Öva, öva och öva! Sen så ska jag sälja så att det rycker! ;-)
Barnen ba: -Men vad håller ni på med?
Ja vi satt och låtsatspratade i våra telefoner med varandra. Han var kund och jag säljare... Om jag var seriös? Öh nä.. Men jag snappade ändå upp en hel del tips och trix! Och Jonas var väldigt seriös, det är han jämt....
Och jag skrattade hysteriskt åt oss där vi satt vid köksbordet och "lekte" våran lek! Men jag tror att just såna här "rollspel" kan vara grymt bra, speciellt för mej som inte har så mycket erfarenhet av just den här sälj branschen...
Jag fick lite huvudbryt innan idag och behövde få lite experthjälp och messade honom: Fan jag har så svårt att sälja mej själv... Åh lord, tänk så fel det kan bli... Alltså det var ju så klart inte så jag menade.. Han undrade förstås om jag bytt bransch? *haha*

2 kommentarer:

  1. Soppan ser god ut. Recept?
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Säger samma sak, vill gärna ha receptet :).
    Kram Elin.T

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!