fredag 12 september 2014

Medelålders?

Jag är snart medelålders och börjar få åldersnojja... Ja ja jag veeeet, är man 34 år så ska man kanske inte känna sig så lastgammal, eller? Ja allt är ju relativt, men ändå.
Enligt min käre make så har jag iallafall en ålderskris på G och jag får väl för en gångs skull hålla med honom... Om bara 5 månader fyller jag 35 (!!), då är jag helt plötsligt närmre 40 än 30... HJÄLP!!
Fast sen i andra andetaget så tänker jag att åldern är bara en fånig siffra på ett papper, right? ;-)
Någon reklam för levisjeans lär jag nog aldrig få med min rumpa;-)
 Det är här min fråga kommer in... Ja just när man närmar sig medelålders och kläder... Hur klär man sig rätt för att inte verka för ungdomligt eller tantigt? Mmm ja det där är jättesvårt tycker jag. Det känns som om jag har kört på samma "stil" i många år och det funkar fortfarande trots att jag blir äldre! Jag klär mej i allt, jag har en hej dundrande smak på kläder beroende helt efter humör! Mycket svart äger jag, varför har jag just (är svart en färg förresten??) förälskat mej så i svart? Det är ju egentligen en himla tråkig färg.. Häromdagen var jag svart från topp till tå och det såg ut som om jag skulle gå på begravning, alltså hur tråkig får man bli?
Idag ser jag ut så här! Jag fullkomligt älskar mina nya jeans från min favvobutik People i grannbyn Vaggeryd! Ett nytt märke som de tagit in, Capri collektion!
Kärlek vid första ögonkast när de hängde där i butiken och jag är helt säker på att detta inte är de sista plagget från capri som kommer att få flytta hem till mej!!
Just när jag kom hem med dessa jeans så kände jag: Shit (!!!) dessa kanske är alldeles för "ungdomliga" för mej?
Men när jag  fick beröm av både Jonas och Douglas som utbrast: SNYGGA BRALLOR! Ja då ändrade jag mej och kände att dessa byxor kommer jag bo i och dom är nog ändå inte så "ungdomliga";-)
Skorna är oxå nya! H&M levererar även på skor, snygga till allt!
Kanske ska man tänka: Man gör sig inte äldre än vad man är, eller ja yngre..? Utan bara känna av och gillar man plagget, ja då är det väl bara att köra på? Eller?
Hur resonerar ni? När klär man sig tantigt och när klär man sig ungdomligt?

7 kommentarer:

  1. Jag har tappat min stil helt och klär mig trist. Men så försöker jag gå ut och hitta trendiga kläder men i ser att jag är för gammal när alla kläder på divided slutar ovanför naveln eller knappt täcker rumpan. Eller som när jag inte ens fattar vad det är för plagg. En topp?? Eller kjol??

    SvaraRadera
  2. Jag är ju 35 (hjälp!) men inte alls speciellt mycket för att klä mej efter min ålder. Eller, det kanske är hur det klingar i mina öron: Jag tänker typ....eh.. dräkt?!
    Jag är nog som du och håller fast vid min vanliga stil, den som är jag :)

    SvaraRadera
  3. Men hallå tjejen...jag är 42, känn på den ;) ;) Man är inte äldre än man gör sig, det brukar jag intala mig i alla fall. Super snygg outfit !

    Har ett erbjudande på min blogg som kanske skulle intressera dig :)

    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. VAAAA???!! Medelålders vid 35? Lägg av hur kort liv tänker du leva?? Medelåders är väl när man befinner sig i mitten av livet liksom. Lika långt kvar som man levt liksom! Medelålders för mig är någonstans vid 55-65 tycker JAG personligen... Vad gäller stil tror jag att det inte spelar så stor roll. Jag klär mig i det jag tycker är fint för dagen. Ibland är det mer uppklätt ibland mer sportigt. Min favorit butik är dock peak performance. Där hittar jag alltid massor med snyggt!! Att min plånbok inte alltid tycker att det funkar är en annan sak... Jag tycker att de är okej att klä sig i princip hur som helst. Jag vill inte vara dömande. Vill man visa halva brösten eller hela magen go ahead... jag gör inte det och det är helt okej att andra gör det på samma vis som jag tycker det är okej med mer helt okej med den mer täckande klädsel...
    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  5. Du är väl för rolig, 35!!! Jag är 44 och älskar det, är inte ett dugg tantig ;-) Precis som du skriver så är åldern bara en siffra och det blir precis vad man gör det till. Den stilen på kläder du använder kan du använda i minst tio år till så kör på och njut av varje dag i stället för att räkna "alla dina år"...
    *fniss* 35... du är ju bara barnet ;-)
    På tal om capri collection så använder jag det märket sedan några år, det finns mycket snyggt och bra priser, jeansen är skitsnygga på dig.
    Stor kram J

    SvaraRadera
  6. Är du galen ? Du behöver väl för tusan inte ha någon åldersnoja. Du är ju VRÅLSNYGG !!
    Not so much fun - var min första tanke när jag såg simskoletiden, men vid närmare eftertanke känns det helt okej.
    Vi sover ändå aldrig någonsin längre än till 8 ( och då kallas det "sovmorgon" ) så vi kan lika gärna få det överstökat på morgonkvisten så har vi resten av dagen ledig sen :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men halllååååå! Jag fyller snart *humhumharkel* 50 och än har jag ungefär samma klädstil som när jag var yngre. Fast tuffare. och snyggare ;-) Har väl skippat att visa magen iofs, men det är mest för att ungarna nog skulle tycka jag är alldeles för pinsam :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!