tisdag 2 september 2014

Har jag bestämt mej så har jag!

När jag väl har bestämt mej, ja då har jag bestämt mej!
No more slöa mornar, nu är jag uppe innan självaste tuppfan själv och går! Att sedan ögona är så trötta att dom nästan blöder när klockan ringer, ja det är ju som det är...
Jag tar lite mer "sovmorgon" än vad jag gjorde förr.. Nu ringer klockan inte förrens 5:00..
Igår morse rullade jag bokstavligt talat ur sängen och nästan grät, men när jag bara har kommit upp och hoppat i kläderna är jag ute på gatan inom 2 minuter och då är det eld i rumpan på fru Grunditz!
Så klart har jag mål och mina målär just nu att försöka gå MINST 5 km varje vardag morgon!
Dessa morgonpromenader gör verkligen gott för själen! Man vaknar upp och känner sig pigg resten av dagen!
Att jag sedan får lov att ha mössa (!!!!) på mej på mornarna så att jag inte ska frysa skallen i bitar, ja det är väl bara att börja vänja sig.. De blir ju inte direkt varmare och ljusare ute...
Mitt mål är att försöka få till minst ett joggingpass per vecka på mornarna oxå! Så skönt att ha gjort dagens skörd av träning när resten av familjen har alla sina aktiviteter som det ska försöka pusslas ihop hit och dit...
Från dagens morgonrunda! Så vackert och fridfullt!
Det bästa är att jag är hemma 15 minuter  innan jag brukar komma upp ur sängen i vanliga fall! Hur skönt som helst att slippa stressa ihjäl sig på morgonkvisten! Nu kan jag gå runt och muscha lite, äta i lugn och ro och njuta av morgonen!

2 kommentarer:

  1. Heja dig!
    Igår gick jag till stadens Actic gym & skrev in mig. Idag ska jag träffa en instruktör. :)
    Det finns inga ursäkter när Actic ligger fem minuters promenad hemifrån.

    Du är en av alla som har gett & ger mig lust till att träna mer! Du inspirerar mig! <3

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vad duktig du är, jag själv är fortfarande i "jag borde"-fasen, men nu hrm, fasiken borde jag ta mig i nackskinnet jag me!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!