söndag 23 februari 2014

Släkten är bäst!

Igår hade vi födelsedagskalas för mej och Fabian för vår närmsta släkt, släkten som är bäst!!
Lyrisk var ordet när paket efter paket öppnades av Fabian och till mammas stora glädje var det mycket kläder som han fick!! Växer man så att det bokstavligt talat knakar, ja då behövs garderoben oxå förnyas;-)
Jag fick massor av vackra tulpanbuketter och en annan present som familjen hade lagt ihop till mej! Jag fick den inte direkt i handen, för den är inte hämtad ännu! Vad tror ni att det var jag fick?;-) Berättar till veckan när jag förhoppningsvis kommer att få hem den och ställa upp den på vår övervåning! Sen ska fläsket brännas på kroppen! *hehe* Ja bara en liten vink så där så kanske ni kan gissa vad det är?;-)
Efter en fullsketen vecka med massor av övertid på jobbet och fredagens vinjunta. Så gjorde vi det mycket smidigt för oss och beställde smörgåstårta till våra kära gäster! Lite småplock till bubblet när dom kom och en hemmagjord rice krisp tårta som smakade himmelskt gott!!
 Härligt när alla kusinerna på båda sidorna är med, stora som små och att alla hänger med alla även om den äldsta är 14 och den yngsta 4!
Vinet flödade galet lätt ner för våra strupar även igår och skrattat tjöt och JA släkten kan kackla på nästan mer än vad vi gjorde på vår junta i fredags.. Jösses, ett tag var ljudvolymen så hög här inne att jag trodde taket skulle lyfta;-)
Och ja jag prövade mammas glasögon... Är grymt sugen på att köpa ett par nya brillor igen, mörka och mer markerade, vad tycks?
 Så här kan de se ut på våra släktkalas... Ett tu tre så låg Nicke och Annelie och körde lite träningsövningar;-) Aj säj no more... *fniss*
Fyller man 4 så får man oxå gå i taket mitt på sena kvällen;-) Att stå i centrum har Fabian definitivt ärvt efter mej;-)
Efter klockan tolv inatt kom vi på att ingen av Fabians presenter var inslagna. Så fram med papper, tejp och pennor. Köket blev till en liten presentverkstad, jag slog in och Annelie och Douglas dekorerade alla paket så fint!
Efter en helg med firning, så tar det på krafterna! Fabian har haft en helt underbar dag med lek med bästa kompisen, busat, ätit tårta, öppnat paket och ätit sin favoritmat pannkaka till kvällsmat! Han tackar så hjärtligt för alla grattishälsningar!
Klockan 19 somnade grabbarna skönt i sängen efter en liten fajt där Fabian klöste Alfred i ansiktet... Bra slut på sin födelsedag liksom, att slå sin storebror...
Släkten är bäst, tuusen tack för igår!!

3 kommentarer:

  1. I LOVE kalas !!
    Nu är jag dock rätt nöjd när det gäller godsaker ( ska jag vara ärlig så vill jag inte ens se dem just nu, så i morgon åker "resterna" med ner till jobbet, där finns det säkert någon som gladeligen äter... )
    Själv börjar jag min "resa" på riktigt i morgon.
    Mot milen på under 50 min och lite snygga muskler... yayye !! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilket härligt kalas, nästa gång vill jag komma! ;)

    SvaraRadera
  3. Så kul ni ser ut att ha det sammen! :D Härliga bilder och grattis i efterskott :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!