lördag 22 juni 2013

Traditioner är till för att hållas!

I 12 år har vi hållt ihop. Träffats varje midsommar, några har kommit till, några har fallit bort. Traditioner är till för att hållas och att träffas så här med underbara vänner varje midsommar är sååå kul!
För 12 år sedan såg festerna lite annorlundare än vad dom gör idag. Fokusen låg liksom på annat än kanske just mat, lek och bus;-)
Gårdagen var så in i baljan trevlig! Vi försökte stanna tiden flera gånger för att vi njöt verkligen hela dagen lång!
Snapsen, sill, nypotatis, nubbesallad och knäckebröd. Jag säger bara mmmmums!! Traditioner är till för att hållas!
Fina underbara vänner! Gud vad tacksam jag är över mina/våra härliga vänner som berikar mitt/vårt liv! Så in i helskotta lycklig och rik känner jag mej när jag får vara tillsammans med dem! Om jag någongång skulle flytta till ett kollektiv, så skulle det absolut bli med detta gänget!!!
Mina fina älskade blivande man! Galet att om 70 dagar står vi här nere i Mellbystrands kyrka just nu och säger JA till att älska varandra i nöd och lust!!
Tårtan som jag la ut receptet på häromdagen blev som vanligt försvinnande god! Fredrik tog resterna från tårtan och skrapade rakt ner i munnen;-) *asg*
Femkampen hade Jonas snickrat ihop! Vem som vann det vette sjutton? Men jag vet att jag iallafall vann på två grenar. Att snickra i en spik i en träbit (3 slag med hammaren!!) och så sköt jag straffar och prickade 3 av 3!;-) Men sen var jag inte så duktig på resten...
Midsommardans vid campingen! Dragspelsmusik, sång och dans! En sång stod barnen ut, sen hägrade allt annat runt om som att springa in och leka på alla roliga luftleksaker som stod uppställda!
När kottarna knoppat in blev det lite mer vuxentid! Denna bilden ovan får tala lite för sig själv! Men jag lovar, vi var grymma och sjöng som galningar och dansade till klockan var efter två!
Imorse såg mina skor ut så här... TRASIGA!!! Mina favvoskor har gjort sitt, bara att inse..;-)
Jag måste erkänna att jag mådde lika dåligt som mina skor ser ut när jag vaknade imorse, men nu börjar det ordna till sig igen efter en promenad, mat och en lååång dusch!;-)
En sak är säker. Traditioner är till för att hållas och jag ser redan fram imot nästa midsommar!;-)

2 kommentarer:

  1. Det låter som en alldeles perfekt midsommarafton! :)

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg! Önskar inget hellre än att vi hade lite traditioner att hålla vid midsommar (och påsk och nyår). Har alltid varit lite avis på såna som du.....!!!!!!! ;-) Nä, men såna som har sina stadiga gäng och som aldrig behöver fundera över vad man ska hitta på under dessa storhelger. Jag får nästan prestationsångest när högtiderna närmar sig...
    I år så bokade vi ett rum på Gothia Hotell och spenderade dagen på Liseberg och kvällen på hotellrummet med en kompis till oss som bor en bit utanför Gtb. Vi beställde upp roomservice och bara låg i sängarna och åt och babblade!
    Jättemysigt, men nästa år i maj sitter vi där igen och undrar över vad vi ska göra....

    Förresten - tjejen som står på din högra sida på kortet (lite kortare än dig) gick samtidigt som mig på Figy här i Vmo. Fast vi känner inte varandra, bara känner igen och hälsar.
    (Skriv upp det i din intressebok...!! ;-) Hihihi...)

    Kram på dig ♡
    U







    Förresten -

    Tjejen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!