tisdag 18 juni 2013

Som man själv vill bli behandlad, behandlar man andra...


Jag har så mycket på mitt hjärta just ikväll...
Många ord som studsar runt i mitt huvud och som måste ut... Men dom hittar liksom inte riktigt fram.. Jo det gör dom, men dom blir så fel... Jag kan liksom inte riktigt formulera mej...
Jag skulle vilja kunna skriva ALLT här. Men jag kan inte. Jag vill inte. Jag vågar inte...
Känner att vissa människor på vår jord kan få en att må så fruktansvärt dåligt... Kan trampa ner en långt under golvmattan och dumförklara en... Behandla en som om man vore dum i huvudet...
Jag försöker att behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Ibland lyckas jag, ibland inte, ibland mindre bra... (Nej jag är verkligen inte guds bästa barn, men vem fan är det?)
Att EN människa som säger så få ord kan såra, såra lilla mej som är så stark... Eller jag trodde snarare att jag var stark.. Jag är nog inte det ändå...
Klumpen har växt i halsen under veckan... Klumpen i magen och tårarna hårt brända bakom ögonen... Men för första gången i mitt liv säger jag inget. Jag tiger... Jag som brukar brinna upp snabbare än en tändsticka. Blir bara tyst och tänker... Tänker att jag nog är så dum som den där tysta personen vill att jag ska tro...
Imorgon ska jag bli ännu bättre på att behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Ja för en dag kommer jag att vinna över den tysta personen... Vinna och veta att jag ändå alltid behandlat den tysta personen bra!

4 kommentarer:

  1. I stormen prövas de starka.
    Du är stark, du har energi, låt inget göra att du känner dig låg, ingen!

    Kramar Big Sis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stå på dig Karro ,du är bra!! Låt ingen kränka dig,säg stopp.

      Radera
  2. Kram. Jag är nog lika duktig att bara ta emot en massa men säger aldrig i från. Jag vill egentligen sätta en gräns & kunna ropa ut; "Stop, sluta!".

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra plan. Lusten är ofta stor att ge igen med samma mynt, men man kan nog känna sig stoltare om man avstår. Att säga ifrån, att tala om att det där är inte okej, det är dock en helt annan sak.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!